  • 91. Data: 2013-01-20 18:59:25
    Temat: Re: Problemy z SSD
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, JDX <j...@o...pl> wrote:
    > No, rzeczywiście są drogie. Np. 250 GB Samsung 840 Pro kosztuje aż
    > 800zł. :-D Fortuna po prostu, zwłaszcza dla kogoś, kto używa komputera
    > do zarabiania pieniędzy i potrzebuje szybkiego dostępu do danych. :-D

    No cóż. Jeśli dla Ciebie nie ma różnicy między 200 a 800 zł, to
    tylko pozazdrościć.
    Dla większości mieszkańców tego kraju jest to jednak dosyć duża różnica.

    Co do "zarabiania pieniędzy przy użyciu komputera", to mam dla Ciebie
    2 zaskakujące informacje:

    a) nikomu nie zaimponowałeś - komputera w pracy używa większość ludzi
    po studiach i pewnie około połowy zatrudnionych na tym kontynencie,

    b) w zastosowaniach wymagających dużej niezawodności i wydajności
    nie używa się SSD tylko macierzy HDD (w różnych technologiach).
    Są dużo wydajniejsze i dużo bezpieczniejsze niż Twój SSD. Są też
    dużo drożśze

    c) WD produkuje dyski SSD przeznaczone do zastosowań profesjonalnych.
    128 GB kosztuje około $1200.

    pozdrawiam,
    PK

  • 92. Data: 2013-01-20 19:07:58
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2013-01-20, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > A pamiętacie dyskusję o wyższości lustrzanych matryc lcd nad
    > matowymi ? Nawet na tej grupie byli idioci którzy przekonywali
    > o ich wyższości nad matowymi nawet w monitorach stacjonarnych.
    > Bo tak wyczytali w reklamach. Po kilku miesiącach papierowa prasa
    > komputerowa zaczęła oficjalnie pisać o różnicy w jakości i
    > kretynów pierniczących bezsensowne głupoty i kłamstwa wymiotło
    > z grupy. Ciekawy jestem w dyskusjach nad jaką rewelacją udzielają
    > się dzisiaj.

    Ja nie jestem ciekawy ;).
    Kolega t. chyba po prostu ma jakiś problem (patrz: odpowiedź o
    przewijaniu kaset długopisem).

    Wiadomo, że istnieją ludzie, którzy lubią się dowartościowywać
    zakupami (od butów i torebek po samochody i komputery). Wiadomo,
    że istnieją ludzie zafascynowani technologią i lubiący nowinki, którym
    czasem pasja czasem przytępia zdrowy rozsądek.

    Wiadomo też, że istnieje (niestety) typowe buractwo. Znam osobiście
    osoby, które potrafią do kogoś wejść jako goście i powiedzieć "ale masz
    śmiesznie mały telewizor - my sobie kupiliśmy 50 cali i na tym to się
    dopiero da coś oglądać".

    Dlatego kolega t. mnie ani nie dziwi ani nie ciekawi. Najwyżej martwi.

    pozdrawiam,
    PK

  • 93. Data: 2013-01-20 19:10:25
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 17:59:25 +0000, PK wyszeptal:

    > b) w zastosowaniach wymagających dużej niezawodności i wydajności nie
    > używa się SSD tylko macierzy HDD (w różnych technologiach). Są dużo
    > wydajniejsze i dużo bezpieczniejsze niż Twój SSD. Są też dużo drożśze

    Nie to że jak zwykle się czepiam mądrości, ale już wiele lat temu
    (5?) SSD były używane w właśnie takich zastosowaniach. I nadal są.

    --
    Edek

  • 94. Data: 2013-01-20 19:57:45
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-20 18:59, PK wrote:

    > No cóż. Jeśli dla Ciebie nie ma różnicy między 200 a 800 zł, to
    > tylko pozazdrościć.
    Różnica oczywiście jest. Czy jest ona dla mnie znacząca na tyle, aby
    zrezygnować z zalet oferowanych przez SSD? Nie jest. Pewnie podobnie jak
    dla wielu (większości?) innych ludzi potrzebujących szybkiego dysku w PC
    do zarabiania kasy.

    > Dla większości mieszkańców tego kraju jest to jednak dosyć duża różnica.
    No i dla większości mieszkańców tego kraju używających komputerów
    prywatnie (a także i zawodowo) SSD nie jest potrzebny. Bo piracki filmik
    to i ze starego napędu CD pójdzie.

> [...]
    > nie używa się SSD tylko macierzy HDD (w różnych technologiach).
    > Są dużo wydajniejsze i dużo bezpieczniejsze niż Twój SSD. Są też
    Tzn. gdy nie potrzebuję szybkiej pamięci masowej w PC to wstawiam tam
    przeciętny HHD, a gdy takowej potrzebuję to podłączam PC pod macierz na
    Fibre Channel? :-D

    > c) WD produkuje dyski SSD przeznaczone do zastosowań profesjonalnych.
    > 128 GB kosztuje około $1200.
    Wiesz, pierwszy z brzegu dysk SSD o pojemności 128GB może być
    wykorzystywany profesjonalnie (tzn. do zarabiania pieniędzy). A te WD o
    których piszesz to, zdaje się, są przeznaczone do upychania w, o zgrozo,
    macierzach. :-D

  • 95. Data: 2013-01-20 20:10:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-01-20 19:07, PK wrote:
    [.....]
> [...]
    > że istnieją ludzie zafascynowani technologią i lubiący nowinki, którym
    > czasem pasja czasem przytępia zdrowy rozsądek.
    Są też tacy, którym niska cena (tudzież wysoki zysk) przysłania zdrowy
    rozsądek. Vide Amber Gold, ludzie wynajmujący tanich Chińczków do budowy
    autostrad w Polsce czy też ludzie nie kupujący SSD *jedynie* dlatego, że
    cena za GB SSD jest znacznie większa niż cena GB HDD. :-D

  • 96. Data: 2013-01-20 20:57:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "terjan" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > tylko po co komu te pojemności ? przecież komp domowy to nie serwerownia
    > facebooka...

    No popatrz - a ja wczoraj przerzucałem prawie 500 GiB danych po USB 3.0. ;)

  • 97. Data: 2013-01-20 20:58:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "terjan" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > urocze to są wypowiedzi osób które SSD widziały tylko na obrazku w internecie

    Ja miałem SSD w łapach i nie ma co się podniecać...

  • 98. Data: 2013-01-20 21:01:00
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-01-20 17:19, terjan pisze:

    > masz racje jestem betatesterem bo kupowałem nagrywarki CD za 15tys w
    > czasach kiedy ty jeszcze kasety do atari przewijałeś długopisem

    w czasach kiedy ja kasety przewijalem to ty przeskakiwales z jajka na jajko.

  • 99. Data: 2013-01-20 21:03:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "terjan" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > jakie masz w komputerze elementy "które się kręcą" ? pojęcie głośności
    > komputera jest względne to temat rzeka

    U mnie są to 3 wentylatory 12 cm puszczone na 7V (na chłodnicy).
    2x8 cm w zasilaczu, 1x8cm na karcie graficznej, 1x8 cm na ścianie bocznej, 1x8
    cm z tyłu i 2x8 cm na przodzie obudowy (puszczone na 5V). Coś jeszcze?

  • 100. Data: 2013-01-20 21:05:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "terjan" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > żadnych zaawansowanych, ale skoro użytkownik napisał że nie widzi różnicy w
    > odpalaniu firefoxa to gratuluję bo ja odpalam firefoxa i jeszcze przeglądam
    > strony

    Po co dysk podczas przeglądania stron? Nie mów, że wczytujesz z cache
    przeglądarki...