    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: RAMdyski na DDR3 czy DDR4
    Date: Wed, 1 Apr 2020 02:08:58 +0200

    "heby" r5uoht$885$...@d...me

    > Wąpie aby miało to jakiekolwiek znaczenie dla
    > maszyny z 2008 roku popędzanej archaicznym os-em.

    W10 zaktualizowany do najnowszej wersji. :)
    32W10 i 64W10 -- oba najaktualniejsze a jeśli nawet
    któryś nie jest już najaktualniejszy, ;) to tylko
    dlatego, że dziś czy wczoraj 9już po północy) była
    jakaś aktualizacja... ;) Raczej ;) mała -- jakieś
    definicje do antywirusów...

    > Gdyby czas dostępu cache plików *naprawdę* miał
    > znaczenie kupiłbyś współczesny laptop z duża ilością
    > szybkiego RAMu, a jeszcze lepiej współczesny PC.

    Może od razu klaster? Wyobraź sobie, że mnie 32WXP
    nadal przydaje się a 4 GiB (3 GiB dla 32WXP + 1 GB
    dla RAMdysku na SWAP i TMPy) to niemało.

    > Zamaist tego kisisz się na 12 letnim złomie robiąc
    > jakies krytyczne taski wymagające szybkości (!). Litości
    > ... to nie ma śladu racjonalizmu.

    > Przy 133MB/s przypuszczalnie nie zdążysz go
    > zniszczyć przed śmiercią termiczną wszechświata.

    133 MiB/s to 467 GiB/h? Rocznie niemal 4 PiB?

    8766*133*3600/1024/1024=4002,72445678711

    Tani dysk 2.5" ma TBW na poziomie 100 TiB?

    102400/467=219,271948608137

    Niespełna 220 godzin -- nawet 10 dób nie pociągnie
    do wyczerpania TBW? Może liczę źle?

    Wiesz, ile naprawdę ma szybki, ale amatorski dysk M.2?
    Może mieć ~300 MB/s po wyczerpaniu buforów. 3 GB/s mają
    szybkie NVMe, ale nie na samych kościach, lecz na RAMce
    czy buforze lub kontrolerze...

    > No. Ostatnio, jakies 6 lat temu, płaciłem poniżej $2

    PATA na SATA czy SATA na SATA?

    > u Chińczyka. Nie ma już ich na aliexpress,

    Po $2 są SATA na SATA.

    > najwidoczniej nikomu to nie jest potrzebne.
    > Trzeba było się załapać jak były.

    PATA na SATA są droższe -- może nawet po $10.

    -=-

    Na razie poprawiam zasilanie tego laptopa -- zamówiłem
    dwa gniazda i jedną wtyczkę DC-022B.

    https://pl.aliexpress.com/item/4000435684332.html?sp
    m=a2g0s.9042311.0.0.37645c0ffTj1TO

    Obecnie mam niepewne zasilanie -- laptop sporo ciągnie
    i na tym, co teraz jest, mam okołoprądowe problemy...

    Zamierzam wmontować gniazdo wprost do obudowy -- fabrycznie
    jest mocowane do płyty głównej, przez co jest podatne na
    wyrwanie i potrzebuje wtyczki długiej na 12 mm. Nie wiem,
    które gniazdo zmieści się -- może uda się wmontować dwa
    naraz, obok siebie. ;)

    -=-

    Może dokupię laptop:
    - mający i7 najnowszej generacji
    - zezwalający na podpięcie pełnego (na
    wszystkich liniach PCIe) dysku M.2
    - z 32 GiB RAMek (2x16 GiB) DDR5
    - z dyskiem hybrydowym 2 TiB
    - i dyskiem SSD M.2 NVMe 1/2 TB
    - oraz bardzo dobra matrycą 17"
    dającą więcej niż FHD...

    Ale... Na razie:
    - nie potrzebuję takiego
    - nie mam pieniędzy na taki

    -=-

    I na razie nie kupię UMIDIGI Z1 PRO za ~650 pln, bo ma słabe opinie...
    Będę czekał na tanie smartfony z SD 855 lub lepszymi...

    --