  • Data: 2018-06-17 11:54:38
    Temat: Re: Redukcja szumu z wielu klatek
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> writes:

    > I potem składa n-opbrazków czy jak? W zasadzie nie bardzo wierze, aby
    > jakakolwiek seria zdjęć na statywie czy bez, zrobiona w warunkach
    > amatorskich pozwalała na stałość pozycji (zdjęcia). Matryca 3x3 ma
    > większą szansę.

    Takiej stałości pozycji nie da się uzyskać, natomiast można wszystkie
    zdjęcia "przeskalować" do wspólnego formatu (minimalna korekcja
    geometrii), i wtedy żadna matryca 3x3 nie jest przydatna (szczerze
    mówiąc w pierwszej chwili nie wiem kiedy miałaby być przydatna, ale może
    to jakiś problem u mnie).

    Przy małej liczbie zdjęć (i zwykle dużych rozbieżnościach - nie
    w zdjęciach seryjnych) takie rzeczy robię ręcznie, ale wyobrażam sobie,
    że w przypadku zdjęć naprawdę powtarzalnych można to zrobić
    automagicznie. Jeśli "normalne" programy nie mają takich
    filtrów/pluginów, to można np. użyć korelatora z opencv (praktycznie
    gotowca - meanStdDev w połączeniu ze zmianą geometrii w zakresie kilku
    pikseli w np. 4 punktach).
    Pewnie można to też załatwić innymi prostymi narzędziami.
    --
    Krzysztof Hałasa