    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Reflow - wolniejsze czasy
    Date: Thu, 23 Nov 2017 17:08:21 +0100

    W dniu 23.11.2017 o 10:35, Adam Wysocki pisze:
    > Skoro już przechodzę z termotransferu na fototransfer, to chcę też przejść
    > z ręcznego lutowania SMD na reflow.
    >
    > Przyniosłem halogen 400W, położyłem testową płytkę, włączyłem go na max
    > (docelowo będzie sterownik - być może PID - i odpowiednie fazy reflow, ale
    > do testów temperatury włączyłem po prostu do sieci), pomierzyłem i
    > wychodzi na to, że (przynajmniej bez przykrycia) nie jestem w stanie
    > osiągnąć czasów, które sobie założyłem, czyli 2 stopnie na sekundę.
    > Temperatura narasta wolniej (na początku 1.6C/s, przy końcu nawet 0.2C/s),
> [...]

    Z tego co patrzyłem gdy sam się za to brałem, to powninien być
    preaheating trwający od 2 do 4 min a w nim Soaking Zone 60-90 sek z
    temperaturą w przedziale 140 do 180 stopni. Reflow zone powinna trwać
    około 60 sekund i zawierać dość szybki skok ze 180 do 220 i szybki
    spadek do 180. Spadek masz początkowo dość szybki. Później jest trochę
    wolno, ale to nie jest może największy problem. Ja użyłem opiekacza z
    zaprogramowanym nagrzewem, ale podczas chłodzenia otwieram drzwiczki.
    Problemem u ciebie jest to że płytka przebywa w temperaturze wyższej niż
    180 stopni zbyt długi czas. Usmażą ci się elementy. Okres Soaking jest
    tak na granicy. Dłuższy spowodowałby odparowanie topnika. Przydałoby ci
    się gdzieś w okolicy 180 - 200 sekund włączyć więcej mocy. Radziłbym
    jeden halogen od spodu to w sumie jakoś poprawnego preaheatingu, a po 3
    minutach włączyć drugi. Albo od razu grzać dwoma i regulować PIDem
    aby uzyskać coś takiego
    http://www.bergquistcompany.com/images/page_graphics
    /SnPbReflowProfile.jpg
    czy takiego