  • Data: 2017-11-14 14:37:16
    Temat: Re: Rezonatory kwarcowe Murata CSTCE
    Od: EM <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.11.2017 o 11:39, Zbych pisze:

    > Ja pisałem o 1% w pełnym zakresie temperatur i napięć zasilających, a
    > nie w temperaturze pokojowej.

    > Atmel kiedykolwiek gwarantował 1% dokładności w pełnym zakresie
    > temperatur? Wkopałeś się na własne życzenie.
    >
    > Spójrz na notę od NXP:
    > https://www.nxp.com/docs/en/data-sheet/LPC1769_68_67
    _66_65_64_63.pdf

    > Wyraźnie masz podany zakres temperatur i napięć:
    > Tamb=-40C to +85C; 2.7V - 3.6 V
    > I podane min i max fosc: 3.96 - 4.04 MHz

    Tzn. to akurat nie był mój projekt.
    Oczywiście nie wątpię, że są procesory które utrzymują tolerancję 1%.
    Atmega128 też jak widzę dla oscylatora RC 1MHz dla ustalonego zasilania
    mieści się w 1%.
    Idąc dalej tropem UARTa, to bardzo ważne jest jak szybko taktujemy i
    jakie mamy możliwości podziału/mnożenia do taktowania bloku UART. Bo
    przykładowo dla AVR nie ma dużego pola do popisu i na dzień dobry możemy
    mieć nieakceptowalna odchyłkę. Oscylator RC zwykle ma jakąś okrągłą
    wartość, a takie 'dobre' dla uarta to np. 14.7456 MHz. Czyli często
    ważna jest jednak i wartość, nie tylko tolerancja.

    Pozdrawiam
    EM