  • 41. Data: 2012-10-21 19:34:10
    Temat: Re: Samsung Skyrocket czy HTC One X?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 12:06:13 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Jeśli tak, to nie zajmują znaczącego procentu 32Gigabajtowej pamięci
    > i po co o nich mówić?

    Ale zajmuja znaczaca czesc z 16GB.
    Poza tym mapy co roku coraz wieksze.

    > Myślałem że chcesz sobie pakiety danych oszczędzać i dlatego je
    > trzymasz w telefonie - możesz trzymać w pececie i przenosić na
    > telefon przed podróżą.

    Dlaczego mam sobie zagracac komputer ? Przeciez z tym walczysz :-)

    Ok, chetnie bede trzymal, tylko rozne nawigacje to utrudniaja.

    > Który to program mapowy taki upierdliwy że z każdą wersją nowe mapy?

    Z kazda pewnie nie, ale wystarczy jeden taki numer, zeby miec uraz :-)

    > Na dużym ekranie TV ogląda się dużo lepiej...
    > Telefon sprawdza się do sytuacji POZA domem. Np. w tramwaju.

    Mam odszukac w archiwum jak sam pisales o ogladaniu do poduszki ?
    A ja wtedy pytalem czy nie lepiej na wiekszym ekranie :-P

    > A Twoja komórka łapie internet tylko w domu?

    Streaming przez GSM ... nie, chyba nie.

    > I kilka filmów nie zmiescisz z całą resztą na 32G pamięci telefonu?
    > Jak to było że dawniej film na DVD się mieścił mającym 4,7GB
    > a teraz na 32G Ci się nie mieści...

    Kilka filmow. Kilka zmieszcze, ale wolalbym miec rezerwe w postaci
    wymiennej karty.

    > Co ma komputer do telefonu?

    Nic, pytam jak ci idzie sprzatanie dysku.

    J.

  • 42. Data: 2012-10-21 19:39:59
    Od: atm <...@v...pl>

    > I kilka filmów nie zmiescisz z całą resztą na 32G pamięci telefonu?
    > Jak to było że dawniej film na DVD się mieścił mającym 4,7GB
    > a teraz na 32G Ci się nie mieści...

    > Co ma komputer do telefonu?

    Jeden taki opowaidal na scenie jakis czas temu o erze PostPC, o tym ze
    typowe PCtey odchodza do lamusa. Teraz zas okazuje sie, ze w smartfonie,
    ktory obecnie jest po prostu przenosnym komputerem trzeba trzymac tylko
    niezbedne, aktualne pliki reszta zas na zmurszalym, zakurzonym PCcie i
    co chwila cos kasowac i przenoscic...
    Mam w iP swietna Galerie (ktora nie wie co to podfoldery ale co tam) a w
    niej tylko ostatnie zdjciecia bo filmik z cioci imienin byl zbyt duzy i
    niestety nie pokaze go podczas odwiedzin rodziny...zapomnialem ponownie
    zaladowac do telefonu. Podobnie fotki z wakacji. No i muzyka - tylko
    najnowsza plyta Lady Gagi, reszta musze szybko wykasowac i uporzadkowac.
    Mam iPada (ktory nie jest iPhone i z niektorymi nie mam oczym w tym
    zakresie rozmawiac). Uzywam go sporadycznie, zaladowalem 67 aplikacji,
    zdjecia zajmuja 1.7GB, flimikow nie ma (bo przeciez to glupie urzadzenie
    nie rozumie popularnych formatow i na dziendobry trzeba kombinowac),
    zero muzyki, zero map, zero podcastow. Efekt koncowy? z 16GB dostepne
    tylko 5.8GB....
    Najlepszy zart Apple to nagroda 10.000$ do wydania w iTunes, zwyciezca
    bedzie mial zajecie na dlugie lata ;]
    Dosc szybko mozna przyzdwonic glowa w mur 16GB bez wiekszych kombinacji
    czy wspomnianego wczesniej "hoarding". Taka walka o przestrzen
    przypomina mi raczej przygotowywanie dyskietek systemowych na Amige czy
    PC w latach '90.

    Chmura? Ja wiem ze Stany to rewelacyjny kraj i nawet Yogi w Yellowstone
    streamuje sobie filmy. Niestety, w Polsce nawet jesli jest zasieg to
    predkosc nie zawsze jest zadowalajaca.

    Co do posiadania slotu na karte:
    Idealnym rozwiazaniem jest 16GB wbudowanej pamieci plus slot. Tak mam w
    SGS2 i taki uklad sprawdza sie doskonale. Jesli komus wystarczy 16GB -
    prosze bardzo ma na dziendobry. Chce wiecej - kupuje karte i po
    zawodach. Moze sobie na niej trzymac tylko media, moze instalowac
    aplikacje, zdjecia, mapy. Nabywaca takiego urzadzenia nie musi przy
    zakupie okreslac swoich pozniejszych potrzeb, przeciez one sie zmieniaja
    w czasie.
    Nie wiem tez czy to taka frajda robic za jelenia (moj iPadowy przypadek
    sie nie liczy, kupilem raczej pod katem bliskich).
    Jesli w SGS2 nie wystarczy mi 16GB, dokupie kolejne 16GB na karcie,
    niech bedzie szybka class10 za 45zl.
    Przed zakupem iPhone'a biore pod uwage ciaze zony i pozniejsze filmiki z
    maluchem, potencjalne wakacje w SriLance, imieniny cioci.... nie 16GB
    nie wystarczy, decyduje sie na 32GB (ktore w praktyce nie beda 32GB ale
    co tam, Apple liczy inaczej). Ile musze zaplacic w tym przypadku za
    16GB? 450zl. Tak 10 razy wiecej niz karta sd dajaca swobode wyboru
    pojemnosci. Wspominalem juz, ze Apple ma porblemy z liczeniem?
    Jak to bylo swgo czasu na papierosach pisane? "Wybor nalezy do Ciebie"

  • 43. Data: 2012-10-21 20:11:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale zajmuja znaczaca czesc z 16GB.
    > Poza tym mapy co roku coraz wieksze.

    Mówimy o HTC One X co ma 32 GB na pokładzie.
    Czemu mapy coraz większe? To przez rozszerzający się Wszechświat? ;-)

    > Dlaczego mam sobie zagracac komputer ? Przeciez z tym walczysz :-)

    Nie popadajmy od jednej skrajności w drugą...
    Z jednej strony masz ściąganie wszystkiego z sieci, nawet
    w międzynarodowym roamingu w Hiszpani a z drugiej
    strony masz kogoś kto nosa ze swojej wioski nie wystawił
    od 5 lat ale trzyma szczegółowe mapy całej Europy na
    wypadek jak kiedyś gdzieś pojedzie - "a nóż się sprzyda" ;-)

    > Ok, chetnie bede trzymal, tylko rozne nawigacje to utrudniaja.

    Wybierz jedną którą lubisz i jej używaj.

    > Z kazda pewnie nie, ale wystarczy jeden taki numer, zeby miec uraz :-)

    Polecam Ci "Citi Maps 2Go":
    https://itunes.apple.com/us/app/city-maps-2go/id3277
    83342?mt=8
    Przydały mi się na ostatniej wyprawie do Azji - trzymałem plan
    miasta Singapuru, potem na lotnisku Singapur skasowałem i ściągnąłem
    plan miasta Hong Kongu. Sprawdził się program bardzo dobrze...
    Mało tego, nie potrzebowałem mapy całych Chin mieć w komórce
    tylko dlatego że wybrałem się do Hong Kongu na tydzień wakacji :-)

    > Mam odszukac w archiwum jak sam pisales o ogladaniu do poduszki ?
    > A ja wtedy pytalem czy nie lepiej na wiekszym ekranie :-P

    No bo na większym ekranie jest lepiej, ale nie zawsze można.
    Np. jak nie śpisz sam i nie chcesz migającym telewizorem kogoś
    budzić. Jeśli jednak jest to rutyna to w domu możesz ustawić
    sobie streaming przez LAN.

    > Streaming przez GSM ... nie, chyba nie.

    To cienko. Tak wyśmiewany mój iPhone4 mający "zaledwie 3G"
    sprawdzał się wyśmienicie przy oglądaniu filmów z serwisu
    Netflix w podróży poza miastem. Słuchawki na uszy i oglądamy!

    > Kilka filmow. Kilka zmieszcze, ale wolalbym miec rezerwe w postaci
    > wymiennej karty.

    No jeśli to akurat zastosowanie jest dla Ciebie kluczowym przy
    wyborze nowej komórki to pewnie nie wybrałbyś HTC One X.

    > Nic, pytam jak ci idzie sprzatanie dysku.

    Akurat ostatnio coraz jest z tym lepiej...
    Walczę ze swoim hoardingiem na hdd - kupiłem zewnętrzny dysk
    2TB WD MyBook Live LAN i na niego przenoszę to co na komputerze
    niepotrzebne.

  • 44. Data: 2012-10-21 20:20:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 10:15:36 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Acha... tak myślałem że po to Wam ta wymienna bateria
    > bo się Wam telefony nagminnie wieszają :-)

    Musze przyznac ze iphone najwyrazniej lepiej zrobiony, nie trzeba wyrywac
    baterii.

    Bo ze sie nie wiesza, to nie uwierze :-)

    J.

  • 45. Data: 2012-10-21 20:38:38
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 21 Oct 2012 19:27:32 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Ależ jest tam 32GB. Tylko część jest wydzielona dla programów.

    Czyli dostepne jest mniej jak 32, a nie 32+.

    > Problem z gigabajtami muzyki zalegającymi na karcie rozwiązałem Deezerem
    > i Google Play Music. Podcasty - pobieram aktualny lub słucham online.
    > Niezbyt wiem po co miałbym przechowywać archiwum podcastów na karcie.
    > Mapy - 2GB. Niech będzie nawet 4GB. Ebooki - nie zajmują mi nawet 350MB,
    > zresztą archiwum trzymam w chmurze (dropbox i Kindle). Dalej nie widzę
    > tu nic co wymaga gigantycznych przestrzeni na karcie.

    No i? Ty zyjesz online, ja offline. Znow zakladasz, ze kazdy musi
    funkcjonowac tak jak Ty. Powiekszone ego, czy przyciasna wyobraznia?

    > No nie, porównaniem pamięci telefonu do apteczki przebiłeś chyba
    > porównanie iPhone do Bugatti, z takim upodobaniem używane przez wyznawców.

    Rozmawiam z gosciem, ktory proponowal dopiecie przenosnego dysku do
    telefonu. Uprzedzalem, ze potrafie na tym poziomie. :-)

    PS. Bez odbioru, bo mam ciekawsze zajecia.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 46. Data: 2012-10-21 20:42:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 13:11:51 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Mówimy o HTC One X co ma 32 GB na pokładzie.
    > Czemu mapy coraz większe? To przez rozszerzający się Wszechświat? ;-)

    Jakos tak co roku wieksze. Pewnie ma to jakis zwiazek z lepsza
    dokladnoscia, adresami, budynkami 3D, czy chocby zapisaniem takich fal jak
    w iphonie, albo przejsciem na unicode, zeby chinczycy mogli po Warszawie
    nawigowac :-)

    > Wybierz jedną którą lubisz i jej używaj.

    A jak nie mam takiej ?

> [...]
    > miasta Singapuru, potem na lotnisku Singapur skasowałem i ściągnąłem
    > plan miasta Hong Kongu. Sprawdził się program bardzo dobrze...

    A jakby samolot w ostatniech chwili odwolali ?

    > Mało tego, nie potrzebowałem mapy całych Chin mieć w komórce
    > tylko dlatego że wybrałem się do Hong Kongu na tydzień wakacji :-)

    A wiesz ile krajow jest miedzy Polska a Hiszpania ? :-)
    I co - mam jechac na lotnisko zeby sobie sciagnac mape do kolejnego
    lotniska ? :-)

> [...]
    > Np. jak nie śpisz sam i nie chcesz migającym telewizorem kogoś
    > budzić. Jeśli jednak jest to rutyna to w domu możesz ustawić

    W domu mam telewizor, w hotelu sie przydaje telefon :-P
    W pociagu, samolocie ..

    Tak nawiasem pytajac ... jak wlaczyc streaming ?
    Taka opcja w iTunes ?

    > To cienko. Tak wyśmiewany mój iPhone4 mający "zaledwie 3G"
    > sprawdzał się wyśmienicie przy oglądaniu filmów z serwisu
    > Netflix w podróży poza miastem. Słuchawki na uszy i oglądamy!

    No, jeszcze kwestia money, money ...

    > No jeśli to akurat zastosowanie jest dla Ciebie kluczowym przy
    > wyborze nowej komórki to pewnie nie wybrałbyś HTC One X.

    Pewnie nie. No - na pewno bylby to minus, ale moze inne plusy by
    przewazyly?

    > Akurat ostatnio coraz jest z tym lepiej...
    > Walczę ze swoim hoardingiem na hdd - kupiłem zewnętrzny dysk
    > 2TB WD MyBook Live LAN i na niego przenoszę to co na komputerze
    > niepotrzebne.

    Aha, to tak wyglada walka z hoardingiem - kupic sobie wiekszy magazyn :-)

    Wiec sie nie dziw ze my prosimy o telefon z mozliwoscia podlaczenia
    zewnetrznej pamieci :-)

    P.S. a nie lepiej bylo kupic wewnetrzny dysk ?

    J.

  • 47. Data: 2012-10-21 22:29:02
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 18:38:38 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

    > Czyli dostepne jest mniej jak 32, a nie 32+.

    Dostępne jest 32GB. Dla programów i danych łącznie. Nikt ci w specyfikacji
    nie obiecywał chyba 32GB na twoje cenne *dane*?

    > No i? Ty zyjesz online, ja offline. Znow zakladasz, ze kazdy musi
    > funkcjonowac tak jak Ty. Powiekszone ego, czy przyciasna wyobraznia?

    Smartfon z Androidem do używania offline? No ok, tylko... po co?

    > Rozmawiam z gosciem, ktory proponowal dopiecie przenosnego dysku do
    > telefonu. Uprzedzalem, ze potrafie na tym poziomie. :-)

    Widzę, że powinienem używać wyrazistych tagów oznaczających ironię i
    sarkazm. z modyfikatorami na oznaczenie gryzienia w dupsko :P

    > PS. Bez odbioru, bo mam ciekawsze zajecia.

    Czyżby porządki na karcie?

    BP, NMSP

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 48. Data: 2012-10-21 22:36:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A jak nie mam takiej ?

    Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :-))))

    83342?mt=8

    > A jakby samolot w ostatniech chwili odwolali ?

    Nie ma takiej opcji... :-) A jeśli, to miałbym większe wtedy problemy niż
    mapa Singapuru - miałem połączenia poustawiane aż do Indonezji
    gdzie było nurkowanie. Zgubienie jednego połączenia bardzo by bolało...

    > A wiesz ile krajow jest miedzy Polska a Hiszpania ? :-)
    > I co - mam jechac na lotnisko zeby sobie sciagnac mape do
    > kolejnego lotniska ? :-)

    Nie powiesz mi, że zrobisz cały ten dystans w jeden dzień?
    A zatem nie musisz jechać na lotnisko - możesz ściągnąć z wifi
    w hotelu, w kafejkach, restauracjach czy nawet McDonaldzie
    ostatnio jest w każdym darmowe wifi.

    Swoją drogą - ile z tych 16GB zajmują Ci mapy całej Europy?

    > W domu mam telewizor, w hotelu sie przydaje telefon :-P

    W jakich Ty hotelach śpisz skoro nawet TV w pokoju nie mają? ;-P

    > W pociagu, samolocie ..
    >
    > Tak nawiasem pytajac ... jak wlaczyc streaming ?
    > Taka opcja w iTunes ?

    Poczytaj o usługach takich jak Netflix, Hulu (płatny Hulu Plus)
    To do filmów. Do muzyki też masz takie serwisy np. Pandora.

    > No, jeszcze kwestia money, money ...

    Abonament $8 miesięcznie płacę za Netflixa i mogę oglądać co tam
    mają w filmotece (niezbyt imponująca selekcja, ale jest i niedrogo).

    > Pewnie nie.

    Właśnie o to chodzi.

    > No - na pewno bylby to minus, ale moze inne plusy by
    > przewazyly?

    Otóż to! :-)

> [...]
    > zewnetrznej pamieci :-)
    >
    > P.S. a nie lepiej bylo kupic wewnetrzny dysk ?

    Nie zrozumieliśmy się... Mój hoarding dysków twardych wyglądał
    tak, że przy zakupie większego dysku pojawiał się na nim katalog
    "stary hdd" gdzie była zawartość starego, mniejszego dysku...
    Zgadnij ile poziomów zagłębienia się miał katalog "stary hdd"
    z podkatalogiem "stary hdd" ? LOL.
    A teraz, jest magazyn gdzie są szuflady na fotki, na muzykę, na
    filmy czy dokumenty i jest większy porządek w archiwum.
    A na komputerze porządek i to co się używa na codzień offline.

  • 49. Data: 2012-10-21 23:09:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 15:36:07 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Nie powiesz mi, że zrobisz cały ten dystans w jeden dzień?

    Nie, aczkolwiek jest to wykonalne.

    > A zatem nie musisz jechać na lotnisko - możesz ściągnąć z wifi
    > w hotelu, w kafejkach, restauracjach czy nawet McDonaldzie
    > ostatnio jest w każdym darmowe wifi.

    I co - swinstwo mam jesc ? To juz wole sobie telefon z karta kupic :-P

    Ale z tym darmowym dostepem to w Europie wcale nie jest tak rozowo.

    > Swoją drogą - ile z tych 16GB zajmują Ci mapy całej Europy?

    Ostatnio to juz 4GB. U mnie mniej - karta za mala i musze sie ograniczac
    :-P

    >>> Np. jak nie śpisz sam i nie chcesz migającym telewizorem kogoś
    > W jakich Ty hotelach śpisz skoro nawet TV w pokoju nie mają? ;-P

    TV maja, ale co z tego, jak w nich program nieciekawy, albo w jezyku obcym.

    > Poczytaj o usługach takich jak Netflix, Hulu (płatny Hulu Plus)
    > To do filmów. Do muzyki też masz takie serwisy np. Pandora.

    Ale ja mam pliki u siebie na komputerze.
    Tylko jak je udostepnic telefonowi?

    > Abonament $8 miesięcznie płacę za Netflixa i mogę oglądać co tam
    > mają w filmotece (niezbyt imponująca selekcja, ale jest i niedrogo).

    Ale jeszcze za transmisje danych, a to wiele GB moze wyjsc :-)

> [...]
    > "stary hdd" gdzie była zawartość starego, mniejszego dysku...
    > Zgadnij ile poziomów zagłębienia się miał katalog "stary hdd"

    Ja to doskonale znam :-)

    > A teraz, jest magazyn gdzie są szuflady na fotki, na muzykę, na
    > filmy czy dokumenty i jest większy porządek w archiwum.
    > A na komputerze porządek i to co się używa na codzień offline.

    Ale nadal cie nie rozumiem - czemu tego samego nie zrobic na wewnetrznym
    dysku ? I miec wszystko co potrzebne pod reka, a co niepotrzebne ... to
    skasowac :-P

    No i dalszy poziom niezrozumienia - czas skonczyc z tym hoardingiem, nie
    kupowac wiekszego dysku, tylko wywalic wszyskie niepotrzebne pliki i
    zmiescic sie na 32GB, wiecej nie trzeba :-P

    J.

  • 50. Data: 2012-10-21 23:32:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 15:36:07 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Abonament $8 miesięcznie płacę za Netflixa i mogę oglądać co tam
    > mają w filmotece (niezbyt imponująca selekcja, ale jest i niedrogo).

    A propos - Netflix oferuje mi jedynie "sorry, not avalaible in your
    country".
    Wiec prosze nie polecac niesprawdzonych rozwiazan :-P

    Mam nadzieje ze zarejestrowani moga potem ogladac na calym swiecie ?

    Choc w sumie, przy stawkach za roaming pytanie jest zbedne :-)

    J.