  • 32. Data: 2012-10-21 16:32:43
    Temat: Re: Samsung Skyrocket czy HTC One X?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> wrote in message
    news:slrnk8813s.cmi.wiesiu@hydra.ck.polsl.pl...
    > Przeciez pisalem pare postow nazad co u mnie zajmuje duzo miejsca.
    > Muzyka, podcasty, audioteka.pl, mapy i ebooki/eprasa. Chyba w tej
    > kolejnosci (malejąco), ale glowy nie dam.

    Dla ustalenia uwagi - czy możesz mi napisać ile miejsca zajmuje
    muzyka jaką nosisz w kieszeni w telefonie i ile to jest piosenek/utworów?

    > A -- to, ze cos nie jest potrzebne tu, teraz, dzis natychmiast -- nie
    > oznacza, ze jest do wywalenia. Z apteczki ,,urazowej'' nie skorzystalem
    > od kilkunastu lat, a mam i nawet okresowo ja przegladam i odswiezam.
    > I bynajmniej nie sugeruje, ze mam np w telefon zryta cala swoja plytoteke
    > (bo by się nie zmiescila), ot opozycja do ,,nie potrzebujesz dzis, nie
    > potrzebujesz w ogole''.

    Pomiędzy "nie potrzebujesz dzis, nie potrzebujesz w ogole" a podejściem
    "noszę wszystko co się zmieści" jest jeszcze coś takiego jak złoty środek.
    Sam napisałeś że nie wszystko co masz jest aktualne - a więc jest
    metoda manewru aby mimo stałej pamięci w telefonie używać go
    wygodnie np. raz na miesiąc poświęcając 10-15 minut na porządki
    a w codziennej pracy/zabawie z telefonem usuwać na bieżąco coś,
    co się na 100% zdeaktualizowało. Np. robisz fotkę jako notatkę
    wnętrza kontaktu w ścianie aby zapisać który kolor kabelka jest
    w której śrubce wtyczki? OK, ale jak wymienisz gniazdko i sprawdzisz
    że działa dobrze to fotka może iść do kosza i nie zajmować miejsca :-)

    Przyznaj sam, że żadna wymienna karta nie pomoże komuś, co nic
    nigdy nie kasuje i zbiera wszystko co przeszło przez jego ręce...
    Takie metody prowadzą do hoarding - największe domy się kiedyś
    zapełnią śmieciami pod sufit jak nie będziemy wyrzucać starych
    rzeczy przy kupowaniu nowych - takie są prawa fizyki :-)

  • 31. Data: 2012-10-21 16:32:43
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Sun, 21 Oct 2012 08:33:33 -0500, Pszemol wrote:
    > Bez tego żadna karta pamięci Ci nie pomoże bo na wszystkich
    > posiadanych będziesz mieć bałagan i mnóstwo niepotrzebnych
    > rzeczy zajmujących niepotrzebnie miejsce.

    Nastepny. Nie Tobie decydowac co jest potrzebne a co nie w moim
    telefonie.

    > Skończysz z plikiem kart w kieszeni i nigdy nie będziesz widział
    > na której karcie masz co i ile wolnego miejsca.

    Ile to się czlowiek moze o sobie dowiedziec ,,dyskutujac'' raptem z
    dwoma pluszakami w necie :-)
    FYI: Od ponad roku mam jedna karte, ale w sumie juz w 3cim telefonie
    tę samą. Zniesiesz to jakos?

    O, jakie słodkie. :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 33. Data: 2012-10-21 16:39:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nastepny. Nie Tobie decydowac co jest potrzebne a co nie w moim
    > telefonie.

    Ja nie decyduję - to Ty masz decydować.
    Sam napisałeś że nie wszystko co masz ze sobą jest aktualne
    i potrzebne. Pamiętasz? To Twoja decyzja nie moja.

    > Ile to się czlowiek moze o sobie dowiedziec ,,dyskutujac'' raptem z
    > dwoma pluszakami w necie :-)
    > FYI: Od ponad roku mam jedna karte, ale w sumie juz w 3cim telefonie
    > tę samą. Zniesiesz to jakos?

    :-) Pluszakami? Jeszcze tego nie słyszałem... dobre... :-))))
    Skoro jest to JEDNA, to powiedz mi, pluszaku, czemu musi być wymienna?
    Czemu nie może być pamięcią wewnętrzną telefonu?
    Jeśli tylko wymienność jest po to, aby przenieść ją do nowego telefonu
    przy jego wymianie, to jak często wymieniasz telefony aby te kilkadziesiąt
    GB danych nie przegrać wtedy z jednego na drugi lub na peceta?

    I jak duża ta Twoja JEDNA karta jest?

    p.s. często wymieniasz telefony - czy to naprawy/wymiany gwarancyjne ? :-)
    Co to za felerny model smartfona Ci się trafił?

  • 34. Data: 2012-10-21 16:55:56
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał:

    > Masz kompleks administratora :-)
    > Nie wszyscy dostosowują swoje życie do tego że ktoś kiedyś
    > może potrzebować od nich pomocy :-)

    Trzymam te pliki również dla siebie sieroto, nie doczytałeś, czy pominąłeś
    celowo?

    > Te "alternatywy" to dziś powszechność chmury i streamingu.
    > Nie potrzebujesz nosić ze sobą "instalek" na wypadek aby komuś
    > przystosować nowy telefon do używania bo w moim gronie
    > ludzie kupują telefony które są gotowe do używania wyjęte z pudełka.

    I spotykając się przypadkowo na ulicy ze starym znajomym, który chciałby ode
    mnie kilka nowości w telefonie mam się pieprzyć z chmurami?
    Czy Ty naprawdę jesteś nienormalny? Już kiedyś wyszedłeś na debila proponując
    wysyłanie fotki, tapety czy dzwonka zamiast BT to mailem.
    Lubisz wszystko robić na około bo to taka moda utrudniać sobie życie? I
    oczywiście telefon po wyjęciu z pudełka jest całkowicie gotowy do użycia. No to
    gratuluję znajomych, którzy zamykają się w wykastrowanych emejzingowo szmelcach.

    > Mało tego - mała jest szansa że Twoja kolekcja "instalek" zgodzi
    > się z potrzebami innych ludzi, no chyba że twierdzisz że czegoś
    > uniwersalnego notorycznie brakuje w Androidach, ale chyba sobie
    > w stopę sam nie będziesz strzelał??

    A tutaj jest mowa wyłącznie o androidach czy ogólnie o zasadności posiadania
    karty pamięci w telefonie jako wygody?
    A tak btw, większość moich znajomych korzysta z tej samej platformy w telefonie
    co ja, tylko nie są zbytnio w tej materii ogarnięci i czasami chcieliby bez
    wchodzenia na Forum, bez zakładanai konta posiadać coś w ciągu 5 minut będąc na
    dworzu, poza domem i chmurami.

    > No i w końcu - jaka jest szansa że aplikacja którą ktoś będzie chciał mieć
    > zainstalowana akurat
    > znajdzie się na Twojej karcie w kieszeni?

    Jak wyżej wspomniałem pominąłeś dość istotny fakt, że kartę posiadam od lat w
    większością aplikacji i kopii zapasowych potrzebnych mnie samemu. O pozostałych
    osobach wspomniałem dodatkowo. A odpowiadając, szansa jest bardzo duża, a mało
    tego, często się sprawdza.

    > Masz tam CAŁY Market skopiowany?

    Tylko taki iDiota jak Ty chciałby cały market nosić w telefonie, bo oczywiście
    dla Ciebie wszystkie śmieci z marketu są doskonałe i trzeba je mieć w telefonie.
    Weź chłopie nie pogrążaj się w tej głupocie.

    > To albo musisz mieć setki dużych kart po kieszeniach
    > albo ten Wasz Androidowy Market cieniutki jest - powiedz mi jak jest!

    Nie wiem jak jest, ponieważ ja IDIOTO nie posiadam telefonu z androidem, ale to
    nie zmienia faktu, że posiadam znajomych zgoła innych ja Ty, nie potrzebują
    instalować całego ścierwa ze sklepu. Ty naprawdę jesteś poryty i to zdrowo.

  • 35. Data: 2012-10-21 17:13:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <p...@z...spamem> wrote in message

    > Trzymam te pliki również dla siebie sieroto, nie doczytałeś, czy pominąłeś
    > celowo?

    Jednak dla siebie mógłbyś je trzymać w komputerze, sieroto :-)

    > I spotykając się przypadkowo na ulicy ze starym znajomym,
    > który chciałby ode mnie kilka nowości w telefonie mam się
    > pieprzyć z chmurami?

    Cudownie wydumany problem i cudownie wydumane rozwiązanie...
    - Po co Ci zewnętrzne karty pamięci?
    - A no po to, że jak przypadkowo spotkam się na ulicy ze starym
    znajomym, który przypadkowo będzie miał ten sam system
    w telefonie co ja, który przypadkowo nie będzie miał tej samej
    aplikacji co ja mam na karcie i przypadkowo nie będzie mógł jej
    sobie sam ściągnąć z Marketu (niby czemu?) to kartę mam jak znalazł!

    > Czy Ty naprawdę jesteś nienormalny?

    Chyba tak. Jak spotkam się ze starym znajomym na ulicy to
    nie zaczynam od porównywania tego co mamy na swoich
    Androidach ściągnięte z torentów :-) Zastanów się czy Ty jesteś! :-)

> [...]
    > I oczywiście telefon po wyjęciu z pudełka jest całkowicie gotowy do
    > użycia. No to gratuluję znajomych, którzy zamykają się w wykastrowanych

    Jeszcze raz - ja swoje wybory nie robię pod kątem tego co potrzebują
    moi znajomi. Nie noszę w kieszeni karty z instalkami dla nich, bo
    oni mają całą gamę różnych urządzeń, z Windows Mobile włącznie,
    dla których te Twoje Androidowe instalki byłyby jak piąte koło u woza.

    > A tutaj jest mowa wyłącznie o androidach czy ogólnie o zasadności
    > posiadania karty pamięci w telefonie jako wygody?

    A tutaj mówisz o swojej karcie na której nosisz instalki dla swojego
    telefonu czy instalki do wszystkich telefonów, wszystkich systemów? :-)

> [...]
    > telefonie co ja, tylko nie są zbytnio w tej materii ogarnięci i czasami
    > chcieliby bez wchodzenia na Forum, bez zakładanai konta posiadać coś w

    gratuluję znajomych, którzy zamykają się w wykastrowanych szmelcach :-)

> [...]
    > ale to nie zmienia faktu, że posiadam znajomych zgoła innych ja Ty, nie
    > potrzebują instalować całego ścierwa ze sklepu. Ty naprawdę jesteś poryty

    Sam nie mając telefonu z Androidem nosisz na karcie w niego włożonej
    installki
    potrzebne swoim znajomym co mają Android... Jesteś dosyć hm... wyjątkowy :-)

    BTW - Notorycznie mnie przezywasz...
    Czy to Ci jakoś pomaga podbudować swoje słabe ego?
    Gadałeś już o tym ze swoim psychiatrą?

  • 36. Data: 2012-10-21 17:15:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie chodzi o wymiane. Nigdy Ci telefon nie zawisl na twardo na tyle, ze
    > trza bylo otworzyc puszke i odpiac na chwile baterie? Mi pare razy,
    > rozumiem ze w sytuacji niewymiennej baterii mam wolne az się bateria
    > rozladuje?
    > Czy w takich telefonach daja juz gdzies taki fizyczny reset?

    Acha... tak myślałem że po to Wam ta wymienna bateria
    bo się Wam telefony nagminnie wieszają :-)

    A co do Twojego pytania, "fizyczny" reset jest wbudowany w wiele
    urządzeń, nawet iPhone ma taki: przytrzymujesz 10 sekund guzik
    Power i guzik Home.

    > A jak jedziesz na wakacje gdzie malo pradu jest, to kupujesz w HK
    > adapterek, wiem. :-)
    > (gdybys nie chwycil -- problem jest w przelozeniu do starszego sprzetu,
    > ktory ma swoje plusy czasem. albo nawet wspolczesnego, ale zyjacego
    > dlugo na baterii).

    Adapterek nie jest potrzebny - w wielu starych telefonach gniazdo SIM
    jest umiejscowione płasko koło baterii i da się ustawić tak mikro SIM
    na stykach mini SIM że działa bez mniejszego problemu bez adaptera.
    Co innego gdy mikro SIM wchodzi w szczelinę na mini SIM i wtedy bez
    adaptera go nie włożysz ani nie wyjmiesz, ale i na to jest rada przeze
    mnie przetestowana (zanim kupiłem adapterek na dealextreme.com):
    przyklejam kawałek kartonu o wielkości mini SIM do pleców przyciętego
    SIMa i wszystko jest tak jak należy. Przetestowane w Samsungu i607.

    > Ale ja nie znikam ludzi, ktorym nawet firmowe 2GB wystarczy. Po prostu
    > przedstawiam punkt widzenia osoby dosc intensywnie uzywajacej smartfona
    > ktorej karta 32 wystarcza na styk.

    No ale piszesz obok, że to jest jedna karta przenoszona do 3 go telefonu.
    A więc nie wiem czemu koniecznie upierasz się, że musi to być karta
    wymienna, skoro w taki sam sposób możesz używać pamięci wewnętrznej,
    przenosząc jej zawartość między telefonami kopiując ją tam.

    Co to jest Ma'o?

  • 37. Data: 2012-10-21 18:11:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 Oct 2012 09:20:49 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Zapominasz o tym, że nie porzebujesz szczegółowych map bitmapowych

    Nie sa bitmatowe

    > całej Europy bo przecież nie jesteś non-stop w podróży - jeśli masz
    > w telefonie szczegółowe mapy Europy to nie gospodarujesz miejscem
    > w telefonie rozsądnie! Ile osób w tym samym roku będzie i w Portugalii,
    > i Hiszpanii, i Francji, Niemczech, Włoszech Szwajcarii, Chorwacji, Bułgarii?
    > Zmarnowanie miejsca. Mapy Europy sobie trzymaj w komputerze i na

    W komputerze nie, bo przeciez sa w sieci :-)

    > telefon wgraj sobie to państwo gdzie akurat na wakacje/delegacje jedziesz.
    > Akurat dużo podróżuję i tu się napewno nie zgodzę że potrzebujesz
    > codziennie nosić w kieszeni szczegółówe mapy całej Europy - to pomyłka.

    Ale wgrywac potrzebne mapy przed podroza to jest klopot i strata czasu :-)
    A nierzadko strata nerwow (czy chcesz zainstalowac nowa wersje programu ?
    ja, naturlich .... a teraz to musisz sciagnac mapy od nowa) ..

    Za 50 zl, bo o tyle drozsza wieksza karta - nie oplaca sie :-)

    > Zapominasz o streaming z sieci lokalnej lub z internetu...
    > Poza tym - ile filmów w czasie jednego wieczoru oglądasz na TELEFONIE??
    > Jeśli to jest norma to nie wolisz kupić sobie TV do sypialni?

    Nie, bo przeciez lepiej sie oglada na iphonie :-P
    Streaming .. kto powiedzial ze to we wlasnym domu bedzie ?

    A jak mi sie film nie spodoba i bede chcial nastepny ? Albo pare fajnych
    miec pod reka.

    A dysk w komputerze masz jaki duzy ? I co go zajmuje ? :-)

    J.

  • 38. Data: 2012-10-21 18:16:12
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    > Jednak dla siebie mógłbyś je trzymać w komputerze, sieroto :-)

    A czy napisałem gdzieś sieroto, że tego nie zrobiłem? Ty aż tak jesteś
    ograniczony?

    > który przypadkowo nie będzie miał tej samej
    > aplikacji co ja mam na karcie i przypadkowo nie będzie mógł jej
    > sobie sam ściągnąć z Marketu (niby czemu?) to kartę mam jak znalazł!

    A pomyślałeś chociaż przez chwilę, że ktoś korzysta nie tylko z aplikacji
    dostępnych w markecie, ale również z takich, których tam nie ma? No nie wpadłeś
    na to geniuszu? Niemożliwe.

> [...]

    > potrzebne swoim znajomym co mają Android... Jesteś dosyć hm... wyjątkowy :-)

    Napisałem w którymś miejscu, że noszę instalki androida? Możesz wskazać czy znów
    się pogubiłeś? Napisałem natomiast dość wyraźnie o znajomych, mających ten sam
    system w telefonie co ja. I Ty jeszcze komuś śmiesz wmawiać, że pisze bez sensu?

  • 39. Data: 2012-10-21 19:06:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie sa bitmatowe

    Jeśli tak, to nie zajmują znaczącego procentu 32Gigabajtowej pamięci
    i po co o nich mówić?

    > W komputerze nie, bo przeciez sa w sieci :-)

    Myślałem że chcesz sobie pakiety danych oszczędzać i dlatego je
    trzymasz w telefonie - możesz trzymać w pececie i przenosić na
    telefon przed podróżą.

> [...]
    > ja, naturlich .... a teraz to musisz sciagnac mapy od nowa) ..
    >
    > Za 50 zl, bo o tyle drozsza wieksza karta - nie oplaca sie :-)

    Który to program mapowy taki upierdliwy że z każdą wersją nowe mapy?

    > Nie, bo przeciez lepiej sie oglada na iphonie :-P

    Na dużym ekranie TV ogląda się dużo lepiej...
    Telefon sprawdza się do sytuacji POZA domem. Np. w tramwaju.

    > Streaming .. kto powiedzial ze to we wlasnym domu bedzie ?

    A Twoja komórka łapie internet tylko w domu?

    > A jak mi sie film nie spodoba i bede chcial nastepny ?
    > Albo pare fajnych miec pod reka.

    I kilka filmów nie zmiescisz z całą resztą na 32G pamięci telefonu?
    Jak to było że dawniej film na DVD się mieścił mającym 4,7GB
    a teraz na 32G Ci się nie mieści...

    > A dysk w komputerze masz jaki duzy ? I co go zajmuje ? :-)

    Co ma komputer do telefonu?

  • 40. Data: 2012-10-21 19:27:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2012-10-21 16:19, Michal Tyrala pisze:> On Sun, 21 Oct 2012
    15:31:20 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Mniejsza z tym, 26 w moim swiecie to jest mniej jak 32, nie wiecej.

    Ależ jest tam 32GB. Tylko część jest wydzielona dla programów.

> [...]
    > Muzyka, podcasty, audioteka.pl, mapy i ebooki/eprasa. Chyba w tej
    > kolejnosci (malejąco), ale glowy nie dam.

    Problem z gigabajtami muzyki zalegającymi na karcie rozwiązałem Deezerem
    i Google Play Music. Podcasty - pobieram aktualny lub słucham online.
    Niezbyt wiem po co miałbym przechowywać archiwum podcastów na karcie.
    Mapy - 2GB. Niech będzie nawet 4GB. Ebooki - nie zajmują mi nawet 350MB,
    zresztą archiwum trzymam w chmurze (dropbox i Kindle). Dalej nie widzę
    tu nic co wymaga gigantycznych przestrzeni na karcie.

    > A -- to, ze cos nie jest potrzebne tu, teraz, dzis natychmiast -- nie
    > oznacza, ze jest do wywalenia. Z apteczki ,,urazowej'' nie skorzystalem
    > od kilkunastu lat, a mam i nawet okresowo ja przegladam i odswiezam.

    No nie, porównaniem pamięci telefonu do apteczki przebiłeś chyba
    porównanie iPhone do Bugatti, z takim upodobaniem używane przez wyznawców.

    > I bynajmniej nie sugeruje, ze mam np w telefon zryta cala swoja plytoteke
    > (bo by się nie zmiescila), ot opozycja do ,,nie potrzebujesz dzis, nie
    > potrzebujesz w ogole''.

    Ależ moja płytoteka też się nie zmieści w pamięci. Tylko naprawdę
    znalazłem sobie wygodne metody rozwiązania tego problemu bez
    konieczności rozdymania pamięci wewnętrznej urządzenia do ogromnych
    wartości.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which