    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Smar do przegubów
    Date: Fri, 23 Sep 2016 10:53:07 +0200

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    >Czy zna ktoś jakieś lepsze smary do przegubów, niż takie, które można
    >kupić
    >w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym?

    A rajdowe srodowisko nie zna ?
    Smarow o ile pamietam jest cala masa.

> [...]
    >przebiegi,
    >po założeniu do rajdówki, po przejechaniu sportowo 100km się
    >zacierają.

    >Generalnie jest to przypadłość tego modelu i tak póki co to jedyna
    >znana
    >opcja to nowe półosie co 2-3 rajdy, albo nowe-używane co każdy, ale
    >cena
    >takiego rozwiązania jest trudna do zaakceptowania.
    >Każdy przegub kosztuje około 1000zł, a jedyna półoś z przegubami
    >jakieś
    >2400zł. Używane w przyzwoitym stanie to też 300-500zł sztuka.

    No to jeszcze jednen pomysl - wymieniac smar co rajd, albo nawet co
    odcinek..

    >Winne myślę że są obciążenia - dyferencjał z blokadą powoduje
    >przekazanie
    >na przegub 2x większego momentu niż normalnie (do tego nie zawsze w
    >stronę
    >napędzającą),

    Eee, nie. Przekazany moment bedzie podobny. Za to moga byc ciekawe
    momenty roznicowe, wieksze nawet niz te od silnika.

    Jesli to naprawde obciazenia - to warto sprobowac gestszego smaru.

    A moze wystarczy dorzucic smaru do nowych przegubow ?

    >No chyba że przyczyna jest jeszcze jakaś inna (np. bliskość gorących
    >tarcz
    >hamulcowych, chociaż osłony hamulców mam).

    Ceramiczne tarcze powinny zmniejszyc nagrzewanie przegubu.

    I prawde mowiac w temperaturze bym szukal powodu.

    >Przeguby muszą pozostać seryjne.
    >Opcje z tym żeby nie cisnąć na jedynce, zwłaszcza w zakrętach
    >aktualnie
    >stosuję i udało mi się nawet przejechać ostatnio cały rajd bez
    >urwania
    >niczego w osiach, no ale to nie jest najlepsze wyjście :)

    Zmienic auto, to sie nie nadaje do rajdow - najwyrazniej :-)
    Predkosci masz tak male, ze jedynka sie nadaje ?

    J.