    Subject: Re: Spisywanie stanu licznika przez policjanta
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
    Date: Tue, 12 Nov 2019 14:11:11 +0100

    W dniu 2019-11-08 o 15:01, Kris pisze:
    > Policjanci mają teraz w sumie obowiązek spisywać stan licznika podczas kontroli
    auta.
    > I w związku z tym mam kilka pytań:
    > - Czy niedziałający licznik jest równoznaczny z niesprawnym autem i Pan Władza
    będzie mógł "zabrać" dowód rejestracyjny?
    > -Czy mogę sobie w aucie wymienić licznik?
    > -A jeśli wymienię to czy, kiedy i gdzie mam obowiązek zgłosić taką modyfikację?
    > -Co mi grozi jeśli Pan Władza ustali ze mam taki sam stan licznika jak podczas
    poprzedniej kontroli pół roku temu(w jakimś tam Fiacie licznik zatrzymuje się po
    osiągnięciu 400tys km?
    > -w Fiacie 125 jeśli mnie pamieć nie myli licznik był 5 cyfrowy. I teraz na jednej
    kontroli może wyjść 98500km a na kolejnej za rok 850km. Sfałszowany przebieg czy nie?

    Bardziej mnie ciekawi co zrobić, gdy policjant przypadkowo (lub
    złośliwie) wpisze do cepiku 100tys km przebiegu mniej niż jest w
    rzeczywistości. Czy policjant da jakiś kwitek na potwierdzenie?

    Bez tego dowiem się o tym np po roku w czasie badania technicznego (albo
    później, gdy przyjdzie wezwanie do sądu). Jak udowodnić, że licznik nie
    był ruszany?