eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 140

  • 71. Data: 2010-09-27 20:45:08
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Jurand wrote:
    > Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:i7qit9$av2$1@inews.gazeta.pl...
    >> Jurand wrote:
    >>
    >>>>>> Więcej wad nie stwierdziłem. Więcej przykrych rzeczy nie
    >>>>>> uświadczyłem. Oby kolejne 40kkm przebiegło równie bezproblemowo.
    >>>>>> Chyba nie jest źle z tymi usterkami. Co myślicie?
    >>>>>
    >>>>> Myślę, że zmień koła na 17", albo jeszcze lepiej - na 16", jeśli
    >>>>> zaciski z przodu na to pozwolą. Skończa się tematy wybijającego
    >>>>> się zawieszenia i trzeszczących plastików.
    >>>>
    >>>> Miałem 16-tki, ale jazda na wysokich gumach to niestety już nie
    >>>> było to.
    >>>
    >>> Bo?
    >>
    >> Auto się przechylało za bardzo w zakrętach i nie trzymało się tak
    >> dobrze drogi. Miało też wieksze opóźnienie na wszelkie ruchy
    >> kierownicą (miało większą bezwładność). Przez to nie czułem się
    >> komfortowo. Na niskim profilu robię ruch, nawet malutki, a auto od
    >> razu reaguje. Oczywiście komfort był większy i środek przestał
    >> trzeszczeć, do tego w ogóle nierównści nie czułem na kręgosłupie,
    >> ale mimo wszystko wybieram frajdę z jazdy nad wygodę :)
    >
    > Aha a to Ty jesteś tym człowiekiem, który niedawno pytał, jak się
    > najbardziej efektywnie przyspiesza samochodem? ;)

    Tak :) Teraz wiem, że trzeba cisnąć do odcięcia, a nie przełączac bieg jak
    moment obrotowy opada na wykresie. Człowiek się cały czas czegoś uczy.

    > Bo jak dla mnie to jest takie trochę podcieranie dupy szkłem

    Może, ale różnica była kolosalna. Na 16-tkach 205/55 jeździło jakby
    ponton/poduszkowiec. Na 18-tkach 235/40 zwyczajnie czuć samochód i jego każde
    zachowanie, to samo mogę powiedzieć o drodze. Nawet się zastanawiam czy by
    19-tek i profilu 235/35 nie założyć.

    > - jakbyś
    > wsiadł z dobrym kierowcą do swojego samochodu, obutego w dobre 16",
    > to byś się zdziwił, jak się to auto bezproblemowo prowadzi po
    > polskich drogach, w porównaniu do walki z nierównościami przy oponie
    > o profilu 225/40...

    Ok, ale o jakich nierównościach piszesz? Pewnie, że w koleinach trzeba się
    bardziej namęczyć, ale koleiny w mojej okolicy to 2-pasy, więc raczej rzadko tam
    jeżdżę. Frajdę mam za to jak jest dobry asfalt, kręta droga i wtedy szerokie
    gumy, które dobrze trzymają zdecydowanie lepiej się spisują. Nie przekonasz
    mnie, że 16-tki i wysokośc gumy 55 jest lepsza od 18-tki z gumą 40. Nie jest bo
    różnicę w prowadzeniu czuję.

    Zresztą jak sobie wyobrażasz 240 koni, 400nM na przód w aucie 1600kg i szerokość
    opony 205? Lekko gaz na trójce i traci przyczepność. Musi być szeroka guma, aby
    auto mogło w miarę normalnie przyspieszać.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!
    www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl


  • 72. Data: 2010-09-27 20:50:09
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 27-09-2010 20:26, Jurand pisze:

    > Przepraszam - czy tego Golfa wcześniej eksploatowała jakaś murzyńska
    > rodzina w Afryce?

    Nie, osoba znajoma, od nowości.
    Opisane usterki są w większości normą - o czym dowiedziałem się czytając
    forum vw Golfa.
    Zapomniałem dodać, że wymieniałem też:
    - cały wydech
    - termostat (który w pałwe kosztuje 300 PLN, bo to nie jest zwykła
    sprężyna, tylko jakiś zabudowany brandzlung - przynajmniej tak mi ASO
    Seata wyjaśniło),
    - linkę od hamulca ręcznego, bo wlazła woda, linka stanęła - pech, że
    zaciągnąłem ręczny.

    M.


  • 73. Data: 2010-09-27 20:56:19
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "MariuszM" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i7qorv$lk4$1@news.onet.pl...
    >W dniu 27-09-2010 20:26, Jurand pisze:
    >
    >> Przepraszam - czy tego Golfa wcześniej eksploatowała jakaś murzyńska
    >> rodzina w Afryce?
    >
    > Nie, osoba znajoma, od nowości.
    > Opisane usterki są w większości normą - o czym dowiedziałem się czytając
    > forum vw Golfa.
    > Zapomniałem dodać, że wymieniałem też:
    > - cały wydech
    > - termostat (który w pałwe kosztuje 300 PLN, bo to nie jest zwykła
    > sprężyna, tylko jakiś zabudowany brandzlung - przynajmniej tak mi ASO
    > Seata wyjaśniło),
    > - linkę od hamulca ręcznego, bo wlazła woda, linka stanęła - pech, że
    > zaciągnąłem ręczny.

    Hmm... przedziwna rzecz. Chyba faktycznie jest tak, że do nas producenci
    wysyłają jakieś produkcyjne buble, bo miałem już kilkanaście VW
    importowanych z różnych krajów UE i w żadnym nie było przy dużo większych
    przebiegach takich historii, jak w Twoim, praktycznie nowym samochodzie.

    Jurand.


  • 74. Data: 2010-09-27 21:03:16
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i7qona$3gb$1@inews.gazeta.pl...


    >> Bo jak dla mnie to jest takie trochę podcieranie dupy szkłem
    >
    > Może, ale różnica była kolosalna. Na 16-tkach 205/55 jeździło jakby
    > ponton/poduszkowiec. Na 18-tkach 235/40 zwyczajnie czuć samochód i jego
    > każde zachowanie, to samo mogę powiedzieć o drodze. Nawet się zastanawiam
    > czy by 19-tek i profilu 235/35 nie założyć.

    Kupujesz 16" 215/55/16 to po pierwsze. Po drugie - czym innym jest złudzenie
    "czucia samochodu" na oponach, które każdą nierówność przeniosą od razu na
    kierownicę, a czym innym faktyczna możliwość wyciśnięcia tym samochodem na
    danym typie nawierzchni 100% jego możliwości m.in. dzięki temu, że opona się
    poddaje i ugina, tłumiąc owe nierówności.

    >> - jakbyś
    >> wsiadł z dobrym kierowcą do swojego samochodu, obutego w dobre 16",
    >> to byś się zdziwił, jak się to auto bezproblemowo prowadzi po
    >> polskich drogach, w porównaniu do walki z nierównościami przy oponie
    >> o profilu 225/40...
    >
    > Ok, ale o jakich nierównościach piszesz?

    O normalnych, polskich drogach, którym daleko do zachodnich standardów.

    > Pewnie, że w koleinach trzeba się bardziej namęczyć, ale koleiny w mojej
    > okolicy to 2-pasy, więc raczej rzadko tam jeżdżę. Frajdę mam za to jak
    > jest dobry asfalt, kręta droga i wtedy szerokie gumy, które dobrze
    > trzymają zdecydowanie lepiej się spisują. Nie przekonasz mnie, że 16-tki i
    > wysokośc gumy 55 jest lepsza od 18-tki z gumą 40. Nie jest bo różnicę w
    > prowadzeniu czuję.

    Mógłbym Cię przekonać jadąc Twoim samochodem na takim i na takim zestawie
    opon, po różnej jakości drogach. Tam, gdzie na 235/40 musisz walczyć,
    omijając nawet drobne nierówności (żeby się ustrzec przed uskokiem koła), na
    215/55 spokojnie sobie przejeżdżasz. Poza tym opony o wyższym profilu
    zdecydowanie lepiej informują o osiągnięciu krańcowej przyczepności - nie
    zrywa przyczepności nagle, masz możliwość lekkiego skorygowania toru jazdy
    albo wytracenia prędkości.

    > Zresztą jak sobie wyobrażasz 240 koni, 400nM na przód w aucie 1600kg i
    > szerokość opony 205? Lekko gaz na trójce i traci przyczepność. Musi być
    > szeroka guma, aby auto mogło w miarę normalnie przyspieszać.

    Niekoniecznie. Kupujesz DOBRĄ oponę i będziesz miał przyczepność nawet na
    szerokości 215. 240 koni w końcu to nie jakaś urywająca głowę moc.
    W absolutnej ostateczności przesiadłbym się na 235/45/17 - to jeszcze jako
    tako się zachowuje na naszych drogach.

    Jurand.


  • 75. Data: 2010-09-27 21:10:32
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Jurand wrote:

    > Niekoniecznie. Kupujesz DOBRĄ oponę i będziesz miał przyczepność
    > nawet na szerokości 215. 240 koni w końcu to nie jakaś urywająca
    > głowę moc. W absolutnej ostateczności przesiadłbym się na 235/45/17 - to
    > jeszcze
    > jako tako się zachowuje na naszych drogach.

    No dobra. Nie upieram się za bardzo, bo aż takiego doświadczenia nie mam. Tylko
    jak obiektywnie ocenić co lepsze, zakładając, że będę miał dwa komplety nowych
    opon 235/40R18 i 215/55R16? Jakis tor testowy by się przydał, najlepiej z
    dziurami :)

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!
    www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl


  • 76. Data: 2010-09-27 21:19:54
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 27-09-2010 20:56, Jurand pisze:

    > Hmm... przedziwna rzecz. Chyba faktycznie jest tak, że do nas producenci
    > wysyłają jakieś produkcyjne buble, bo miałem już kilkanaście VW
    > importowanych z różnych krajów UE i w żadnym nie było przy dużo
    > większych przebiegach takich historii, jak w Twoim, praktycznie nowym
    > samochodzie.

    Większość opisanych usterek wynika z tego, że samochód sporo stał i
    jeździł na krótkich dystansach. Część opisywałem na forum VW i
    dostawałem odpowiedzi, że to norma.
    Zniszczenie wnętrza w takim stopniu widziałem w innych autach VW z tego
    lub podobnego rocznika - konkretnie służbowych Passatów z mojej firmy,
    kupionych u nas w salonie. Mam tu na myśli zbyt szybko wycierający się
    meszek zmiany biegów, łuszczącą się gumę na elementach wnętrza, zbyt
    szybko wycierającą się kierownicę itp.
    Guma schodziła (łuszczyła się) pod paznokciem. Można to było łatwo
    usunąć - wtedy spod spodu wyłaził czarny, błyszczący plastyk.
    Zwróć uwagę na ten link:
    http://allegro.pl/zadbany-volkswagen-golf-iv-1-4-03-
    alu-klima-1reka-i1232061093.html
    Mieszek od biegów, porysowana ramka radia....u mnie było to samo i
    pojawiało się w zastraszającym tempie. Jak kupowałem auto wyglądało jak
    nowe. Z tym, że ja miałem wersję golas, oprócz AC nie miał praktycznie
    nic. Jeździłem ja i moja żon, nie na budowę, a głównie rekreacyjnie.

    M.



  • 77. Data: 2010-09-27 21:21:54
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i7qq6u$960$1@inews.gazeta.pl...
    > Jurand wrote:
    >
    >> Niekoniecznie. Kupujesz DOBRĄ oponę i będziesz miał przyczepność
    >> nawet na szerokości 215. 240 koni w końcu to nie jakaś urywająca
    >> głowę moc. W absolutnej ostateczności przesiadłbym się na 235/45/17 - to
    >> jeszcze
    >> jako tako się zachowuje na naszych drogach.
    >
    > No dobra. Nie upieram się za bardzo, bo aż takiego doświadczenia nie mam.
    > Tylko jak obiektywnie ocenić co lepsze, zakładając, że będę miał dwa
    > komplety nowych opon 235/40R18 i 215/55R16? Jakis tor testowy by się
    > przydał, najlepiej z dziurami :)

    Obiektywnie to spróbuj się szybko i BEZSTRESOWO przejechać jakąś krętą
    trasą. Bezstresowo tzn. mało przejmując się drobniejszymi nierównościami.
    Dla rozmiaru 16" ja polecam Ci to:
    http://opony-samochodowe.com/index.php?p3854,bridges
    tone-potenza-s-02-225-50-16-zr
    Będziesz miał oponę o doskonałej przyczepności, która przeniesie pełną
    trakcję samochodu i zapewni sensowne wybieranie nierówności.

    Jurand.



  • 78. Data: 2010-09-27 21:31:17
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 27.09.2010 Katanka <k...@i...pl> napisał/a:
    >
    > Zresztą jak sobie wyobrażasz 240 koni, 400nM na przód w aucie 1600kg i szerokość
    > opony 205? Lekko gaz na trójce i traci przyczepność. Musi być szeroka guma, aby
    > auto mogło w miarę normalnie przyspieszać.
    >

    Primo - kup dobre opony. Może być 17 cali jeżeli 16 są zbyt balonowate.
    Secundo - nie ma takiej jednostki jak nM opisującej charakterystykę
    silnika spalinowego.

    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 79. Data: 2010-09-27 21:37:41
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Od 1 września, codziennie robię krótkie trasy, bo
    > zawożę córkę do szkoły i jadę na zakupy. Wygląda to tak - odpalam
    > auto, jadę 500m do szkoły, potem 300m do sklepu, gaszę auto, robię
    > zakupy i do domu.

    Ile ??? 800 m?
    To dla Ciebie jest ta reklama pt " Nie pal benzyny. pal kalorie" :)
    Ja jak miałem 500 m do podstawówki to na długiej prerwie (20 min) na obiady
    do domu przychodziłem.

    --
    Marek P.



  • 80. Data: 2010-09-27 22:04:28
    Temat: Re: Stuknęło 40 tysięcy km - podsumowanie usterek w tym czasie
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Marek P. wrote:
    >> Od 1 września, codziennie robię krótkie trasy, bo
    >> zawożę córkę do szkoły i jadę na zakupy. Wygląda to tak - odpalam
    >> auto, jadę 500m do szkoły, potem 300m do sklepu, gaszę auto, robię
    >> zakupy i do domu.
    >
    > Ile ??? 800 m?
    > To dla Ciebie jest ta reklama pt " Nie pal benzyny. pal kalorie" :)

    Ale ja lubie palić benzynę. Kalorii nie muszę palić, bom chudy jak szkapa :)

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PlayStation3 Fanboy!
    www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: