eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaTerminal LNG › Re: Terminal LNG
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!pee
    r04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neost
    rada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostr
    ada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <0...@g...com>
    <59764862$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <59773227$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>
    <59774f11$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    <597752c6$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <59777ba3$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <59778de4$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <59778de4$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Terminal LNG
    Date: Tue, 25 Jul 2017 21:00:05 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 46
    Message-ID: <59779536$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.149.218
    X-Trace: 1501009206 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5153 83.30.149.218:57689
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 3520663011
    X-Received-Bytes: 3343
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:39176
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:59778de4$0$15194$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2017-07-25 o 19:10, J.F. pisze:
    >>> Najlepiej popatrzeć na wykres TS dla metanu (czynnik chłodniczy
    >>> R50)
    >>> http://1.bp.blogspot.com/-EWotFeUjU8I/TzQ4SG9oArI/AA
    AAAAAACGA/q8yZ0x0QHCw/s1600/methane+-+Ts.png
    [...]
    >> Da sie z tego wykresu odczytac jaka jest gestosc LNG przy -82C,
    > a jaka gestosc gazu przy 50, 100 i 200 bar w temperaturach
    > powiedzmy -80, -40 i - 0 C ?
    > Widze - pytam poza zakresem, ale bardzo mnie interesuje czemu z
    > szacunkow wychodzi mi 100 krotna kompresja, a powinna 1000 krotna.
    >

    >Powiedzmy, że w zbiorniku o ciśnieniu 1bar jest metan w
    >temperaturze -162C i składzie około 92% cieczy i 8% gazu (wartość
    >suchości czynnika na wykresie to x).
    >Z wykresu odczytujemy objętość właściwą v=0,025 m^3/kg i nie
    >zmieniając objętości i masy dostarczamy ciepło (izochorycznie).
    >Poruszamy się przeto na wykresie po zielonej linii v=0,025 m^3/kg.

    Ale to jest 40kg/m^3. 1/10 gestosci LNG.
    Czyli w pojemniku jest 10% cieczy i 90% gazu/pary - objetosciowo.

    Znaczy sie, ze te Twoje % suchosci to chyba wagowe.

    >Po dojściu do temperatury ok. -102C i ciśnienia ok. 24bary następuje
    >całkowite odparowanie.

    Mnie by interesowaly parametry w poblizu punktu krytycznego.
    Cisnienie znam, ale jaka gestosc ma ciecz ?
    -82C i 46 bar ... gestosc ma odpowiadac gestosci fazy gazowej, to
    chyba nam sie powiekszyla objetosc cieczy sporo.

    >Po osiągnięciu -82C czynnik nie zmieniając gęstości ma jakieś 32bary.

    Tylko mnie interesuje jakie cisnienie uzyska litr cieklego
    metanu -162C po podgrzaniu do 20C w litrowym pojemniku.
    W zasadzie to wiem, patrzac na gestosc cieczy i gazu powinno wyjsc z
    1000 bar.

    Ale po drodze rozsadzi ten pojemnik, jesli objetosc cieczy rosnie 3-4
    razy przy -82C :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: