    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla cd...
    Date: Sat, 24 Jun 2017 20:45:33 +0200

    On 6/24/2017 7:24 PM, Shrek wrote:
    > A mamy go w butlach? Bo może mnie coś ominęło, ale klasycznie to do
    > atmosfery przez komin idzie.

    Ktoś dokręci śrubkę, zmienią przepisy i nagle okaże się że za 20 centów
    od dolara mozna zbierac CO techniczny. Bedzie drożej i eko. Od
    elektryczności nie ma odwrotu, choć ja bym wolał jednak wodór niż akku.
    Cokolwiek to będzie bedzie lepsze niż passerati w tedeiku od którego
    umrę 5 lat wczesniej.

    > I jedną z tych rurek (i to z tych grubych) są kominy elektrowni.

    Dalej nie pojmujesz różnicy. Można przechwycić CO z komina elektrowni,
    ale nie mozna z milarda rurek. Nie oznacza to ze to się robi obecnie
    masowo. Ale jest to w ogóle wykonalne w przeciwieństwie do milarda
    rurek. To kwestia zmotywowania.

    > Nie
    > siej propagandy - CO2 z elektrowni ani się nie filtruje, ani nie
    > butelkuje;) Prosiłeś o nie używanie taniej propagandy, więc nie używaj.

    Ale będzie. To kwestia przepisów. Ponadto elektrownie moga nie
    produkować CO(2) w ogóle i mamy co najmniej kilka typów takich
    elektrowni. A jakie znasz samochody które nie emitują i spalają paliwo
    kopalne?

    > Z punktu widzenia CO2 jest dokładnie tym samym. Nie w CO2 jest różnica.

    Nie. Myslę że dlatego właśnie nie pojmujesz propagandy którą czytasz.
    Tak jak twoja pensja mogła by nakarmić 500 dzieci a Afryce a produkcja
    roweru usuwa ze srodowiska 16 świerków. Coś jak ruchy antyszczepionkowe,
    bazujące na półprawdach i całych kłamstwach co na jedno wychodzi.

    > Zgadzam się. Należy czytać wszystko i wyrobić sobie opinie. Ja na
    > przykład od dawna podejrzewałem, że energetycznie to to nie ma żadengo
    > uzasadnienia. Jak poczytasz, to okaże się, że tramwaj (który nie ma po
    > drodze akumulatorów) emituje więcej CO2 na paxa niż autobus. Nie ma
    > możliwości, żeby samochód z bateriami, które mają określoną sprawność i
    > nie są za darmo energetycznie, wypadał lepiej.

    Pokaż obliczenia. Sprawnośc przetwarzania elektryki jest wysoka.
    Znacznie wyższa niż spalinowych. Swego czasu czytałem artykuł jak to
    samochody LPG zanieczyszczają środowisko bardziej niz myślimy, bo pyłem
    z klackow hamulcowych. O mały włos miałbym po matrycy bo akurat
    siorpałem coś. Czyta się takie debilizmy z nadzieją że tam jest chociaż
    jakaś ideologia, a tam zwykłe pustactwo.

    > Zdaje się, że teraz moda na wymianę samochodów co 5 lat

    Te samochody po 5 latach trafiają do huty? Znowu propaganda?