eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla cd... › Re: Tesla cd...
  • Data: 2017-06-25 11:18:27
    Temat: Re: Tesla cd...
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 6/24/2017 10:46 PM, Shrek wrote:
    >>> Okaże się albo i nie. Na razie CO2 idzie p-rzez komin w atmosferę,
    >>> więc skoro prosiłeś o nieuprawianie demagogi i propagandy, to nie
    >>> uprawiajmy. Fakt jest taki, że Tesla nie tylko na etapie produkcji
    >>> ale i zapewne eksploatacji produkuje więcej CO2 niż spaliniak.
    >> Ale co spaliniak? Na etapie produkcji + użytkowania czy tylko
    >> użytkowania?
    > Na pewno na etapie produkcji. Na etapie użytkowania prawdopodobnie
    > (przynajmniej dopóki masz energetykę opartą o węgiel - a na tą chwilę u
    > nas masz).

    Ja chce widzieć ile auto spaliniowe produkuje CO(2) na etapie produkjci
    i uzytkowania. Tylko wtedy będzie uczciwe porównanie.

    >>> Przecież passeratti było w chuj ekologiczne, tylko okazało się, że
    >>> nie jest...
    >> I widziałeś może jakąs prace naukową na ten temat która porownała
    >> trucie passeratti z iloścą ciepłych posiłków w Afryce?
    > Nie - za to pamietam, że norma euro 6 taka fajna była. Daj już spokój z
    > tą Afryką.

    Ale ta Afryka jest bardzo ważna. To że coś == czemus nie oznacza że
    takie porównanie ma sens.

    Przecież elektryki nie emituja masy innych trujących związków więc ich
    zastosowanie w miastach jest oczywistym zyskiem. Przecież elektryki mają
    znacznie większe mozliwości recyclingu baterii i innych podzespołów więc
    gdzie porównanie do tego? Itd itp.

    Mozna sobie porównać pensję do posiłków w afryce tak samo jak porównani
    produkcję Tesli do emisji spalinowego. Sensu brak, ale temat jest. I
    ładnie łechocze wszelkiego rodzaju schizofreników którzy wszedzie
    wietrzą spisek.

    >> Podobnie jak kiedyś ładowano ołów w benzynę
    > Kiedyś ładowano ołów, a teraz CO2 w atmosferę. Dokładnie tak jak
    > piszesz. I CO2 z rury nie różni się niczym od CO2 z komina.

    Ciekawe więc dlaczego nie promuje się małych elektrowni na paliwa
    kopalne tylko buduje mozliwie jak najwieksze. Spisek?

    >> Ekolodzy nie decydują o szczegółach. Ponadto czekamy na fuzję. Fuzja
    >> spowoduje że wiele argumentów tego typu stanie się nieważnych.
    > Dobrze poczekajmy. Ale na dzień dzisiejszy energetyka emituje CO2,
    > produkcja baterii do tesli emituje CO2.

    A czy produkcja passeratti generuje CO2? A ile?

    > Chciałeś bez taniej propagandy,
    > to nie bądź śmieszny z tą fuzją - na dzień dzisiejszy jej nie mamy, i
    > nie wgląda na to, żebyśmy się mieli za naszego życia doczekać.

    Akurat za życia doczekamy. Już z reszta widze te stada idiotów z
    transparentami że "budowa jednej elektrowni fuzyjnej to miliard drzew"
    oraz "hel powoduje autyzm".

    >>> A czym się różni. Co2 to CO2 i nie ma znaczenia czy wzieło się z
    >>> grubego komina czy z cienkiej rury wydechowej.
    >> Możliwością redukcji jego emisji.
    > Jest dokładnie taka sama. Możesz sobie CO2 z rury też workować w torebki.

    Nie mogę. Jeden duży system redukcji CO2 bedzie tańszy niż miliard.

    >> Elektrownia tyle samo lub mniej. Proces produkcji liion jest
    >> optymalizowany. Wprowadzamy prawo ze mają wychwycić 30% CO2. Itd itp.
    > To sobie wprowadz. Jak na razie energetyka emituje CO2 i jakbyś nie
    > pisał, że może nie emitowac... to dalej emituje.

    Znowu to samo. Miej choć nadzieję na krok dalej niz własny nos.
    Wystarczy jeden przepis a technologia sie znajdzie. Ponadto coś mi się
    wydaje że gro tego CO2 pochodzi ze spalania paliw kopalnych w
    elektrowniach. To może nalezy w końcu dokończyć Żarnowiec zamiast
    narzekać na CO2?

    >>> Zdziwiłbyś się jak dupną sprawność ma elektrownia.
    >> Atomowa? Wiatrowa? Słoneczna? Co cie ona obchodzi. Ma nie truć CO2.
    > Niestety węglowa.

    To po co je budować? Przeciez to kwestia wyłacznie polityczna.

    >> Innymi slowy jeden Tesla po 5 latach trafiający w 2-gi obieg powoduje
    >> że zarówno nowy własciciel i stary nie kupią 2 Tesli tylko jedną.
    > Dokładnie - i tak samo jest ze spalinkami.

    Nie jest tak dokładnie. Spalinowy z biegiem życia truje coraz mocniej.
    Innymi słowy dodatkowe 5 lat jazdy spalinowego generuje
    zanieczyszczenia. Dodatkowe 5 lat jazdy Tesli nie. Tadaaaa!

    > Dlatego koncernom tak zależy,
    > żeby tą starą w imię ekologii zezłomować i sprzedać dwie. Jakyś nie
    > zauważył, to eco jest tu skrótem od economy i to z punktu widzenia
    > producenta, nie klienta.

    To się reguluje politycznie. Gdyby pozwolić koncernom na regulacje rynku
    w tym temacie to samochody byly by wypozyczane i wolno nimi były by
    jeździć tylko po prywatnych drogach koncernów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: