eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla cd... › Re: Tesla cd...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla cd...
    Date: Sun, 25 Jun 2017 08:59:41 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <oinn0q$dl7$4@node1.news.atman.pl>
    References: <oilijk$nmg$5@node1.news.atman.pl> <oiljvn$dup$1@node1.news.atman.pl>
    <oilkmo$ecn$1@node1.news.atman.pl> <oiln7a$o3n$1@node2.news.atman.pl>
    <oim78p$g4$1@node1.news.atman.pl> <oimc0f$ccm$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1498373978 13991 83.142.196.21 (25 Jun 2017 06:59:38
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Jun 2017 06:59:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    In-Reply-To: <oimc0f$ccm$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608749
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24.06.2017 o 20:45, Sebastian Biały pisze:

    > Pokaż obliczenia. Sprawnośc przetwarzania elektryki jest wysoka.

    Proszę - nie moje, ale zgadza się z tym co sobie kiedyś liczyłem.


    Zakładając sprawność tramwaju 100% (nieduże uproszczenie), sprawność
    przesyłu 85% (prawdziwe) i sprawność elektrowni 35% (niestety tak)
    dochodzimy do tego że na 1kWh zużytą przez tramwaj potrzeba 3,36 kWh to
    jest 12MJ wrzuconych na palenisko.

    Te 12 MJ w 60% (7,2MJ) pochodzi z węgla kamiennego o średniej wartości
    opałowej 25MJ/kg i zawartości węgla około 60%.
    Reszta (4,8MJ) przyszła z elektrowni na węgiel brunatny o średniej
    wartości opałowej 9MJ/kg i zawartości węgla około 25%.
    Zatem puściliśmy z dymem 300g węgla kamiennego i 500g brunatnego.
    W tych 300g było 170 gramów pierwiastka C zaś w tych 500g było ich 130.
    Razem spaliliśmy 300 gramów czystego węgla czyli 25 moli.

    Teraz chemia:
    C + O2 = CO2 czyli z jednego mola wegla jeden mol CO2.
    Mamy 25 moli CO2 = 1100g CO2/kWh tramwaju.

    No a teraz autobus

    załóżmy że silnik diesla zjada sobie 200g paliwa o gęstości 850g/litr na
    kWh.
    daje to 0,24 litra/kWh.
    Tu znalazłem:
    http://www.autotechnika.com.pl/badania_homologacje6.
    php
    że spalenie litra diesla to 2750 g CO2. Czyli mamy 660 gramów CO2 na kWh.
    Tyle że sprawność przeniesienia mocy w autobusie z automatem to nie jest
    100%.

    Wychodzi że tramwaj daje O POŁOWĘ więcej CO2 niż autobus na kWh.

    Ale ale...

    Opory toczenia tramwaju a opory toczenia autobusu to zupełnie inny rząd
    wielkości. Tu pole do manewru dla Phinka.

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: