eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTesla cd... › Re: Tesla cd...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Tesla cd...
    Date: Sun, 25 Jun 2017 11:37:48 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 97
    Message-ID: <oio09c$dl7$7@node1.news.atman.pl>
    References: <oilijk$nmg$5@node1.news.atman.pl> <oiljvn$dup$1@node1.news.atman.pl>
    <oilkmo$ecn$1@node1.news.atman.pl> <oiln7a$o3n$1@node2.news.atman.pl>
    <oim78p$g4$1@node1.news.atman.pl> <oimc0f$ccm$1@node2.news.atman.pl>
    <oimdom$db7$1@node2.news.atman.pl> <oimf9j$ffq$1@node2.news.atman.pl>
    <oimj3t$db7$2@node2.news.atman.pl> <oinv56$sbu$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1498383468 13991 83.142.196.21 (25 Jun 2017 09:37:48
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 25 Jun 2017 09:37:48 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.1
    In-Reply-To: <oinv56$sbu$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608764
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.06.2017 o 11:18, Sebastian Biały pisze:

    >> Na pewno na etapie produkcji. Na etapie użytkowania prawdopodobnie
    >> (przynajmniej dopóki masz energetykę opartą o węgiel - a na tą chwilę
    >> u nas masz).
    >
    > Ja chce widzieć ile auto spaliniowe produkuje CO(2) na etapie produkjci
    > i uzytkowania. Tylko wtedy będzie uczciwe porównanie.

    To sobie policz, albo wygooglaj. Wychodziło na to, że produkcja to
    średnio licząc tyle co 80kkm użytkowania.

    >> Nie - za to pamietam, że norma euro 6 taka fajna była. Daj już spokój
    >> z tą Afryką.
    >
    > Ale ta Afryka jest bardzo ważna. To że coś == czemus nie oznacza że
    > takie porównanie ma sens.

    Zależy - jak porównujesz ile co2 emituje spalinówka i tesla, to ma sens.
    Jak porównujesz teslę do murzyna, to rzeczywiście bez sensu. Dlatego
    proszę cię, żebyś tego nie robił.

    > Przecież elektryki nie emituja masy innych trujących związków więc ich
    > zastosowanie w miastach jest oczywistym zyskiem.

    Nie przeczę. Może niekoniecznie oczywistym, ale można to liczyć i się
    spierać - z dużym prawdopodobieństwem wyjdzie na to, że tak. Ale ty się
    upierasz, że CO2 z komina tesli jest inne niż CO2 z rury spaliniaka. A
    nie jest - jest dokładnie identyczne, z tym że tesla akurat CO2
    produkuje więcej. Czy top bardzo źle to zależy od twoich zapatrywań na
    globalne ocieplenie, ale fakt jest faktem - tesle póki co produkują
    więcej co2 niż spalinkiu. A tłumaczenie, że mogłyby mniej gdyby
    elektrownie nie kopciły jest równie dobre, jak że moja spalinka prawie
    nie kopci, bo jeżdzę motocyklem przez pół roku.

    > A czy produkcja passeratti generuje CO2? A ile?

    Dostałeś odpowiedź. Z grubsza tyle co zrobienie 80kkm.

    >> Chciałeś bez taniej propagandy, to nie bądź śmieszny z tą fuzją - na
    >> dzień dzisiejszy jej nie mamy, i nie wgląda na to, żebyśmy się mieli
    >> za naszego życia doczekać.
    >
    > Akurat za życia doczekamy. Już z reszta widze te stada idiotów z
    > transparentami że "budowa jednej elektrowni fuzyjnej to miliard drzew"
    > oraz "hel powoduje autyzm".

    No to fajnie, ze słyszysz głosy, ale od tego są konkretni ludzie. Na
    grupie o samochodach akurat twoje problemy w urojeniami są OT.

    >> Jest dokładnie taka sama. Możesz sobie CO2 z rury też workować w torebki.
    >
    > Nie mogę. Jeden duży system redukcji CO2 bedzie tańszy niż miliard.

    Dlaczego? Skoro "możesz" sobie łapać z komina to i z rury. Sam pisałeś,
    że cena nie gra roli:P

    > Znowu to samo. Miej choć nadzieję na krok dalej niz własny nos.
    > Wystarczy jeden przepis a technologia sie znajdzie.

    LOL - tak jak znalazła się u VW. Taki sam przepis wystarczy i możesz
    sobie zakładać kondomy na rurę wydechową zamiast komina.

    >>>> Zdziwiłbyś się jak dupną sprawność ma elektrownia.
    >>> Atomowa? Wiatrowa? Słoneczna? Co cie ona obchodzi. Ma nie truć CO2.
    >> Niestety węglowa.
    >
    > To po co je budować? Przeciez to kwestia wyłacznie polityczna.

    Mnie nie pytaj. Takie mamy i tyle. Widzę, że jak dla ciebie to wystarczy
    żeby zrobić przepis i zdelegalizować całe to CO2.

    >>> Innymi slowy jeden Tesla po 5 latach trafiający w 2-gi obieg powoduje
    >>> że zarówno nowy własciciel i stary nie kupią 2 Tesli tylko jedną.
    >> Dokładnie - i tak samo jest ze spalinkami.
    >
    > Nie jest tak dokładnie. Spalinowy z biegiem życia truje coraz mocniej.

    E tam. Niby czemu? To tak jabyś pisał, że z biegiem życia hamuje coraz
    słabiej. Jak coś się psuje, to się naprawia i tyle.

    > Innymi słowy dodatkowe 5 lat jazdy spalinowego generuje
    > zanieczyszczenia. Dodatkowe 5 lat jazdy Tesli nie. Tadaaaa!

    Jasne - bo tesla to marzeniami jest napędzana.

    > To się reguluje politycznie. Gdyby pozwolić koncernom na regulacje rynku
    > w tym temacie to samochody byly by wypozyczane i wolno nimi były by
    > jeździć tylko po prywatnych drogach koncernów.

    Weź ty się politycznie wyreguluj. Bo na razie to próbujesz politycznie
    wyregulować fizykę i chemię - CO2 to CO2 i nie ważne czy z tesli z
    komina czy z dupy wzięte (choć akurat z dupo to może mieć znaczenie, bo
    się tam w jakimś cyklu zamyka).

    EOT.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: