  • Data: 2018-08-10 16:02:20
    Temat: Re: UPS, i martwy COM-1
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 10 sierpnia 2018 08:24:09 UTC-5 użytkownik BaSk napisał:

    > "Jakiegoś"? To jest ich więcej? Hm, ściągnąłem sobie stąd (chyba, o ile
    > mnie pamięć nie zwodzi):
    > https://www.putty.org/
    > putty-64bit-0.70-installer.msi
    > uruchamiam PuTTY Configuration, zakładka "serial", każę otworzyć COM-1
    > (klikając "open") i... kicha! Jedyny efekt to piśnięcie w głośnikach,
    > najwyraźniej sygnał systemowy: "niewykonalne!"
    > Aha, dotyczy to nie tylko wszystkich COM-ów, ale też i pozostałych
    > "akcji diagnostycznych". Nie udało mi się w żaden sposób uzyskać od
    > PuTTY jakiejkolwiek diagnozy.
    >
    > Co robić, droga Redakcjo?

    Wymieniac :)
    Wymien putty na hyperterminal (powinien byc standardowo z windowsem). Ja putty do
    seriala nigdy nie uzywalem i nie wiem czy sobie dobrze radzi.

    Wymien system, mozesz sprobowac z jakims linuxem z usb/cd mozesz na osobnym dysku
    wrzucic windowsa xp. Przy linuxie czasem trzeba zmienic uprawnienia na pliku
    urzadzenia ale jak bedziesz testowac z konta root to nie powinno byc z tym problemu.
    Ja korzystalem z jakiegos programu okienkowego pod linuxem do tego celu.

    Wymien interfejs, kup dongle usb-rs232 i testuj.
    Mozesz tez sprawdzic czy ten ups obsluguje transmisje przy 5v. Wtedy tani dongiel
    ftdi starczy.

    Nie chce mi sie watka czytac wiec zakladam ze w biosie byles, powlaczales co trzeba i
    ustawiles jak trzeba. Zakladam ze w managerze urzadzen widzisz interfejsy i nie maja
    bledow sterownika.

    Jak nie dasz rady to trzeba do serwisu zaniesc. Bo tu za wiele wiecej bez wiekszej
    wiedzy zrobic sie nie da...