  • 131. Data: 2013-02-23 12:39:39
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 23:04:44 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Kierujący odpowiada.

    Ale z art. 2 KW da się wybronić ;)

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

  • 132. Data: 2013-02-23 12:40:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 22:16:23 +0100, scobowski napisał(a):

    > Ale do tego nie trzeba być diagnostą, wystarczy podstawowe
    > przeszkolenie: na kloszu oznaczenie żarnika halogenowego, a świecidła
    > zasilają przetwornice, zresztą pięknie widoczne ;)

    Takie przeszkolenie nie jest obowiązkowe. Nie musisz się na tym znać. Jest
    dopuszczenie do ruchu przez diagnostę, więc niby czemu chcesz przypisać
    winę pożyczającemu?

  • 133. Data: 2013-02-23 12:54:33
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Tylko o to mi chodziło :)
    > Odbłyśnik i szkło projektowane do halogenu nigdy nie da prawidłowo
    > ukształtowanej wiązki z palnikiem xenonowym w ognisku.

    czy mógłbyś to jakoś uzasadnić?
    np. wyjaśnienie TO nosiło znamiona racjonalności.

  • 134. Data: 2013-02-23 21:48:25
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2013-02-18 23:52, v...@i...pl pisze:

    > Pod warunkiem, ze badany przedmiot je przejdzie :)

    badany przejdzie
    a produkowany i sprzedawany?

  • 135. Data: 2013-02-25 23:34:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 23 Feb 2013 12:54:33 +0100 osobnik zwany nazgul
    napisał:

    > czy mógłbyś to jakoś uzasadnić?
    > np. wyjaśnienie TO nosiło znamiona racjonalności.

    żarówka halogenowa i palnik mają inne rozmiary i kształty.
    źródło światła jest w innym miejscu stąd lampa musi być inaczej
    ukształtowana. To elementarna optyka
    http://forum.lowyat.net/topic/978850/all

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 136. Data: 2013-02-25 23:47:24
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > żarówka halogenowa i palnik mają inne rozmiary i kształty.
    > źródło światła jest w innym miejscu stąd lampa musi być inaczej
    > ukształtowana. To elementarna optyka

    tutaj widać że się mylisz
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14939.Soczewki.Hel
    la
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14937

    różni się wyłącznie oprawka żarówki,

    Dodatkowo - palniki xenon w oprawce pasującej do gniazd halogenowych mają
    dopasowaną ogniskową w taki sposób, ze bańka jest w tym samym miejscu co
    włókno. Długość żródłą światłą jest zbliżona
    http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16164.Lumianacja.z
    arowek

  • 137. Data: 2013-02-26 10:41:04
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-25 23:47, Arbiter pisze:
    > [bzdety]

    Wyjaśnisz, dlaczego powyżej "linii odcięcia" oryginalnych reflektorów
    przeznaczonych do źródeł D2S jest dużo ciemniej niż w przypadku
    reflektorów przeznaczonych do źródeł halogenowych (nawet tych
    soczewkowych, co to podobno są w ogóle takie same w obu przypadkach)
    wyposażonych w wynalazki "ksenon dla halogenów"? Dlaczego pierwsze
    rozprowadzają światło po ziemi dużo szerzej niż drugie? Dlaczego
    reflektory halogenowe nie mają wyraźnej i długiej poziomej granicy
    światła i cienia po prawej stronie w przeciwieństwie do reflektorów
    ksenonowych?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 138. Data: 2013-02-26 10:52:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 25 Feb 2013 23:47:24 +0100 osobnik zwany Arbiter
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci

    > tutaj widaae ?e sie mylisz
    > http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14939.Soczewki.Hel
    la
    > http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/14937
    >
    > ró?ni sie wy??cznie oprawka ?arówki,

    mówisz o lampach soczewkowych. Często HID są wkładane do normalnych
    ryflowanych kloszy. I wtedy nie da się uzyskać prawidłowego strumienia.

  • 139. Data: 2013-02-26 11:10:57
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    BaX nabazgrał(a):

    > W piątek koleś na forum pochwalił się, że zabrali mu DR za brak
    > spryskiwaczy na oryginalnych xenonach. Lampy były OK ale jak to często
    > bywa złomiarze oszczędzają na naprawie nie zakładając spryskiwaczy do
    > lamp. Policjant podał jakiś przepis i paragraf.

    A co zrobić z autem które ma fabrycze xeony i fabrycznie brak spryskiwaczy ?

  • 140. Data: 2013-02-26 11:28:56
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-26 10:52, masti pisze:
    > mówisz o lampach soczewkowych. Często HID są wkładane do normalnych
    > ryflowanych kloszy. I wtedy nie da się uzyskać prawidłowego strumienia.

    W soczewkowych jakoś też się nie za bardzo się da. To, że źródła mają
    zbliżony kształt to jeszcze za mało. Żarnik żarówki halogenowej nigdzie
    nie emituje więcej niż 2000 cd/cm^2. A tam gdzie ksenon emituje 6000
    cd/cm^2 wolfram w ogóle nie świeci. Wiązka światła z "ksenonu dla
    halogenów" będzie co najwyżej zbliżona do tej z oryginalnych D*S, ale
    nie będzie taka sama, gdyż wtedy reflektory te ze źródłem halogenowym
    działałyby nieprawidłowo (za mało światła poza główną wiązką).
    Reflektory czy to halogenowe czy ksenonowe emitują określoną ilość
    światła w tzw. górnej strefie cienia. Gdyby tak nie było nie byłoby ich
    widać ani też nie widzielibyśmy w nocy np. znaków drogowych. Światła
    tego jest tyle aby nie powodowało ono oślepiania innych użytkowników
    drogi. Jeżeli jednak do reflektorów dla halogenów założysz źródło
    trzykrotnie silniejsze to tego światła będzie trzykrotnie więcej
    (dlaczego miałoby nie być jeśli reflektor nadal w taki sam sposób
    rozprowadza trzykrotnie silniejsze światło) również powyżej tzw. linii
    odcięcia. A to już może wystarczyć (i najczęściej wystarcza) aby
    powodować oślepianie innych.
    Dlatego właśnie samoróbki ksenonowe są przeważnie już na pierwszy rzut
    oka odróżnialne od oryginalnych reflektorów ksenonowych.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __