  • 151. Data: 2013-02-27 21:35:58
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-27 21:15, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2013-02-27 20:50, v...@i...pl pisze:
    > (...)
    -ksenon-a-prawo-kompendium-wiedzy-i-rozsadku

    > Ten materiał w całości podważa Twoje (zresztą nie tylko) teorie.

    Nie do konca, bo nie napisali jakiej lampy uzyto do testow.

    Aczkolwiek o wiele bardziej przemowily do mnie przedstawione normy i
    wyniki pomiarow wraz z opisem i wizualizacja, niz bajki o "gornej
    strefie cienia" bez zadnych konkretnych zrodel.

    --
    venioo

  • 152. Data: 2013-02-27 22:03:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-27 21:35, v...@i...pl pisze:
    -ksenon-a-prawo-kompendium-wiedzy-i-rozsadku

    > Nie do konca, bo nie napisali jakiej lampy uzyto do testow.

    Tak naprawdę to nieistotne - z każdą lampą wynik będzie podobny.

    > Aczkolwiek o wiele bardziej przemowily do mnie przedstawione normy i
    > wyniki pomiarow wraz z opisem i wizualizacja, niz bajki o "gornej
    > strefie cienia" bez zadnych konkretnych zrodel.

    To trzeba było wcześniej tego poszukać - wtedy byś wiedział, że
    np. arbiterowe wydumanki nadają się do eksperymentów garażowych,
    a nie na drogi.

  • 153. Data: 2013-02-27 23:29:56
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > To trzeba było wcześniej tego poszukać - wtedy byś wiedział, że
    > np. arbiterowe wydumanki nadają się do eksperymentów garażowych,
    > a nie na drogi.

    konkrety, konkrety poproszę.
    Masz jakies zastrzeżenia do tej wiązki?
    http://swiatla.arbiter.pl/files/g/2_1061025092_IMG_0
    106.JPG

  • 154. Data: 2013-02-27 23:40:53
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Czyli dalej brak merytorycznych argumentow,
    Ale co nie jest merytoryczne? Prosiłem o przedstawienie wyników pomiarów
    (takich prawdziwych wraz z określoną dokładnością wyników) różnic
    krzywizn luster i soczewek zamiast stwierdzenia "nie ma różnicy". To nie
    jest merytoryczne? Prosiłem o wyniki pomiarów fotometrycznych w tym
    również obszaru ponad "linią odcięcia" (to tak gwoli wyjaśnienia terminu
    "górna strefa cienia", który - fakt - wymyśliłem na potrzeby stylistyki
    tekstu). To nie jest merytoryczne?
    Za to merytoryczny jest argument "rozebrałem ileś tam reflektorów i nie
    widzę różnicy"... No proszę Cię...

    > Dla mnie EOT.
    Też tak sądzę. Bo argumentów na poparcie tezy jakoby nie było różnicy
    między reflektorami dla halogenów a dla ksenonów jakoś nie jesteś w
    stanie przedstawić. Mogę zrozumieć Twoją nieprzepartą chęć przekonania
    kogokolwiek o prawdziwości Twoich fałszywych tez. Wszak ktoś, kto da się
    przekonać może potem mieć do Ciebie spore pretensje, że dał się nabrać,
    gdy przyjdzie mu odzyskiwać - słusznie zatrzymany - dowód rejestracyjny.
    Klient (jeśli mam rację, że zajmujesz się "tuningiem oświetlenia")
    pewnie będzie występował nie tylko o zwrot kosztów instalacji samoróbek
    ale może również o zwrot dodatkowo poniesionych kosztów, a to może
    zaboleć. Z pozycji klienta tanich samoróbek ksenonowych też pewnie
    chciałoby się mieć coś na swoją obronę...

    > *ale jakbys chcial poczytac odnosnie tematu, to najciekawsze co
    > znalazlem znajduje sie tu:
    > http://forum.vw-passat.pl/threads/15742-Przerobka-na
    -ksenon-a-prawo-kompendium-wiedzy-i-rozsadku
    A przeczytałeś i zrozumiałeś to co tu przytoczyłeś? :-)

    > chociaz brakuje opisu jakiej budowy lampe uzyto do wykonania pomiarow.
    :-D
    I nie tylko to. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 155. Data: 2013-02-27 23:44:28
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-27 23:29, Arbiter pisze:
    > konkrety, konkrety poproszę.
    > Masz jakies zastrzeżenia do tej wiązki?
    > http://swiatla.arbiter.pl/files/g/2_1061025092_IMG_0
    106.JPG

    To jest "ksenon H4" czy coś w tym rozdzaju? Poproszę o wyniki pomiarów
    fotometrycznych. W kilku punktach poniżej i powyżej linii odcięcia. Dla
    źródła Hx i ksenonu zastępującego ów halogen.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 156. Data: 2013-02-28 12:11:16
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2013-02-27 23:40, R2r pisze:
    > Klient (jeśli mam rację, że zajmujesz się "tuningiem oświetlenia")

    Nie masz, pracuje na etacie w instytucji panstwowej.

    Natomiast wyjasnij mi ten fenomen:

    http://www.forum.alfaholicy.org/156/31403-xenony_prz
    ed_fl_oznaczenia_homologacji-post342514.html

    bo jakos z niego wynika, ze da sie zastapic halogen xenonem i to jest
    fabryczna lampa majaca homologacje - wiec jak?

    --
    venioo

  • 157. Data: 2013-02-28 12:44:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-27 23:29, Arbiter pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości

    > konkrety, konkrety poproszę.

    To ja poproszę konkrety - znaczy wyniki pomiarów zgodnie z
    Regulaminami EKG ONZ w zakresie wymagań technicznych dla
    pojazdów kołowych itd.

    > Masz jakies zastrzeżenia do tej wiązki?
    > http://swiatla.arbiter.pl/files/g/2_1061025092_IMG_0
    106.JPG

    Jak napisałem - póki są to eksperymenty garażowe to nic do tego
    nie mam.

  • 158. Data: 2013-02-28 14:22:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
> [...]
    >bo jakos z niego wynika, ze da sie zastapic halogen xenonem i to jest
    >fabryczna lampa majaca homologacje - wiec jak?

    Nie bardzo widze co tam nabazgrane, ale jesli to fabryczna lampa na
    halogen, to i cokol ma ktorys z H1 do H7.
    Ksenona tam sie nie da wsadzic.

    Albo Alfa opracowala sprytny adapter pozwalajaca tam wsadzic D2S,
    albo wewnetrzny reflektor jest jednak inny.
    A poniewaz to "szklo" sprawia wrazenie czysto ochronnego, bez
    ksztaltowania wiazki, to sie nie ma co dziwic ze jest takie samo na
    obu typach.
    I ze musieli napisac na DC/HC.
    O ile to pisze po lewej, bo po prawej widze DC i HR.

    Teraz tylko moga byc jajca, jak ktos do takiego samochodu z halogenami
    dokupi chinski zestaw ksenonow z adapterem ... homologacja jest :-)

    J.

  • 159. Data: 2013-02-28 16:39:04
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-28 14:22, J.F pisze:
> [...]
    >
    > Teraz tylko moga byc jajca, jak ktos do takiego samochodu z halogenami
    > dokupi chinski zestaw ksenonow z adapterem ... homologacja jest :-)

    Niekoniecznie ma.
    Regulamin nr 98 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów
    Zjednoczonych (EKG ONZ) -- Jednolite przepisy dotyczące homologacji
    reflektorów samochodowych wyposażonych w gazowo-wyładowcze źródła światła:
    "4.3.3.1. Ponadto, w przypadku wykorzystywania tej samej szyby, mogą być
    na niej umieszczone różne znaki homologacji odnoszące się do różnych
    typów reflektorów lub świateł, pod warunkiem, że główny korpus lub układ
    oświetlenia rozdzielonego reflektora, nawet jeśli są
    nierozdzielne z szybą, również posiada powierzchnię opisaną
    w pkt 3.2 powyżej i umieszczono na niej znak homologacji właściwy dla
    realizowanych funkcji"
    Fenomen wyjaśniony. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 160. Data: 2013-02-28 16:40:52
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2013-02-28 12:11, v...@i...pl pisze:

    > Nie masz, pracuje na etacie w instytucji panstwowej.

    To bez znaczenia.

> [...]
    >

    > bo jakos z niego wynika, ze da sie zastapic halogen xenonem i to jest
    > fabryczna lampa majaca homologacje - wiec jak?

    Nie wynika.
    Wyjaśnienie podałem w odpowiedzi do postu J.F.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __