    From: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Uziom
    Date: Sun, 24 Aug 2014 21:05:46 -0000

    "Gof" <g...@s...invalid> wrote in message
    news:gof.pme.1408902825@news.chmurka.net...
    > Tu, gdzie teraz mieszkam (mały domek pod miastem) jest instalacja
    > dwuprzewodowa. Nie ma uziomu. Stwierdziłem, że zanim coś się stanie,
    > warto byłoby sobie ten uziom zrobić.

    Jaka jest siec zasilajaca budynek: TNC; TNC-S; TNS; TT ; IT; inna ?
    Do czego w budynku zamierzasz podlaczyc ten uziom?

    > Wykopałem dół (ok. półtora metra), wkopałem tam starą obudowę od
    > komputera, zakopałem i poprowadziłem przewód do domu. Przewód do obudowy
    > jest przylutowany (a miejsce lutowania zabezpieczone klejem na gorąco).

    Jaki przewod: material; przekroj; wykonanie?
    Na uziom, jak i na przewod doprowadzajacy do budynku, zaleca sie uzycie
    plaskownika StZN o grubosci minimum 4[mm] i grubosci powloki Zn minimum 0.2
    [mm]. Ponadto zaleca sie polaczenia skrecane lub spawane, zabezpieczone
    lepikiem, (smola).

    http://tinyurl.com/pdj4rku

    > Czytam o tym trochę, ale póki co mam mętlik, a chcę to zrobić tak, żeby
    > było bezpieczniej niż jest teraz, a nie mniej bezpiecznie...

    Popros jakiegos rozgarnietego fachowca... mowie to z troska.