  • Data: 2017-10-03 13:11:42
    Temat: Re: Woda, przelew i podciśnienie - robi się lejek i hałasuje
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Rozumiem, ze to ma byc przy okazji automat do utrzymywania poziomu -
    > tzn sam wlot jest takim automatem ?

    Dokładnie tak.

    > Bo obrocilbym ten wlot np w dol, to juz na pewno by nie zasysal
    > powietrza ... ale dzialaloby to skokami :-)

    Na początku nie było w ogóle kolanka, wlot był poziomo. Świszczało. Potem
    obróciłem kolanko w dół - zasysało powietrze i też świszczało (ale nie mam
    nagrania). Obróciłem w górę, ale nie pomogło, więc napisałem na grupę :)

    Wczoraj zrobiłem ten vortex breaker, dziś go założę i sprawdzę (na razie
    czekam aż zaschnie silikon i lakier, przykrywający cynę - nie chcę, żeby
    ołów wytruł mi ryby). Mam tylko nadzieję, że łopatki nie muszą wystawać
    ponad rurkę, bo u mnie nie wystają, ale jak muszą, to przerobię i będą :)

    > Z wezykiem zalozonym na wyplyw tez halasuje ?

    Tzn. od wypływu w dół do akwarium? Tak jest na nagraniu. Bez niego
    podejrzewam, że by nie hałasowało, bo nie robiłoby się takie podciśnienie.

    > Powiekszyc srednice. Samego wlotu - taki stozek szeroki.

    Jak vortex breaker nie zadziała, to tak zrobię :) Ewentualnie ta rurka
    z coraz większymi otworkami, o której potem napisałeś.

    > eee ... grozi ci raczej, ze ten waz nie bedzie calkowicie wypelniony
    > woda. A wtedy ... moze byc slychac ze woda w nim ciutrka spadajac z
    > duzej wysokosci. Zwinac w ladna spirale, zeby nie bylo pionowego spadku
    > :-)

    Zawsze można przydławić zaworem :) Zależy mi na tym, żeby przepływ był jak
    największy. Kupiłem pompkę Aquael Circulator 1500, która podnosi do 160 cm
    (tu mam jakieś 120 cm), ale u mnie jest jeszcze trochę "obciążeń" (zawór
    jednokierunkowy, rurka z otworkami do rozprowadzenia wody po dnie, czy sam
    prefiltr pod pompką, chociaż on raczej ma małe opory). Jak większy wąż nie
    zwiększy mi znacząco przepływu, to szarpnę się na Circulator 2000 (podnosi
    do 190 cm)...

    Zawór jednokierunkowy założyłem, bo pompka do działania musi być zalana.
    Jak chodziła i na chwilę ją wyłączyłem, to woda spłynęła, dostało się
    powietrze, a pompka nie miała już tyle siły, żeby zadziałać z pełną mocą
    i podnieść wodę.

    Ewentualnie od pompki do filtra (do góry) wąż gruby, a w drugą stronę (w
    dół) wąż cienki, ale tu już będę musiał poeksperymentować.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]