  • Data: 2017-01-16 20:07:11
    Temat: Re: Wolto-amperomierz cyfrowy typu zabawka :) Zasilanie ???
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o5ive0$p1g$...@n...chmurka.net...
    W dniu 16-01-2017 o 18:02, J.F. pisze:

    >Widzę, że jestem mocno nie na bieżąco. Zatrzymałem się na etapie, gdy
    >regulatory do prądnic miały ogranicznik prądu ładowania, a po
    >wprowadzeniu alternatorów słyszałem, że już nie potrzebny bo jakieś
    >tam właściwości alternatora same go ograniczają.

    Efekt dynamo - uzwojenie generuje SEM, ale ma tez duza indukcyjnosc.
    Rosna obroty - rosnie SEM, ale rosnie tez czestotliwosc, to rosnie i
    opor (impedancja) indukcyjna i prad plynie w miare taki sam.
    W efekcie jedziesz rowerem szybko, a zarowka sie nie przepala, mimo ze
    SEM z kilkadziesiat V juz ma :-)

    W samochodzie to jednak dziala inaczej, bo regulator reguluje prad
    wzbudzenia i trzyma okolo 14V w instalacji.

    >I w jednym i w drugim przypadku chodzi mi po głowie ograniczenie
    >(samochody osobowe) rzędu 30..35A.

    To jestes mocno nie na biezaco. Prad alternatorow rosl - producenci
    wsadzali 45A, 55A, 85A, a teraz od 100 do 200A.
    Musi im do czegos ten prad potrzebny - ABS, wspomaganie kierownicy,
    podgrzewania wszedzie ...

    To prad przy maksymalnych obrotach - na jalowych tyle nie bedzie.

    Tak czy inaczej - w instalacji jest w miare stabilne napiecie ok 14V,
    i akumulator jak chce, to moze duzym pradem sie ladowac, ale on przy
    tym napieciu po prostu nie chce duzego. O ile jest naladowany - a
    zazwyczaj jest.

    J.