-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <d...@g...com>
<7...@g...com>
<o5ibv5$db0$1@node2.news.atman.pl>
<587cb7d5$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<587cfc8b$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
<o5ive0$p1g$1@news.chmurka.net>
In-Reply-To: <o5ive0$p1g$1@news.chmurka.net>
Subject: Re: Wolto-amperomierz cyfrowy typu zabawka :) Zasilanie ???
Date: Mon, 16 Jan 2017 20:07:11 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 40
Message-ID: <587d19e2$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.173.175
X-Trace: 1484593634 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15199 83.22.173.175:63183
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2986
X-Received-Body-CRC: 1182932119
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711152
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o5ive0$p1g$...@n...chmurka.net...
W dniu 16-01-2017 o 18:02, J.F. pisze:
>> A potem wstawiasz akumulator do auta, troche rozladowujesz,
>> odpalasz
>> silnik, i jakim pradem sie laduje ?
>> Ano takim, jaki akumulator wezmie, bo auto dba jedynie o to, aby w
>> instalacji bylo okolo 14V.
>Widzę, że jestem mocno nie na bieżąco. Zatrzymałem się na etapie, gdy
>regulatory do prądnic miały ogranicznik prądu ładowania, a po
>wprowadzeniu alternatorów słyszałem, że już nie potrzebny bo jakieś
>tam właściwości alternatora same go ograniczają.
Efekt dynamo - uzwojenie generuje SEM, ale ma tez duza indukcyjnosc.
Rosna obroty - rosnie SEM, ale rosnie tez czestotliwosc, to rosnie i
opor (impedancja) indukcyjna i prad plynie w miare taki sam.
W efekcie jedziesz rowerem szybko, a zarowka sie nie przepala, mimo ze
SEM z kilkadziesiat V juz ma :-)
W samochodzie to jednak dziala inaczej, bo regulator reguluje prad
wzbudzenia i trzyma okolo 14V w instalacji.
>I w jednym i w drugim przypadku chodzi mi po głowie ograniczenie
>(samochody osobowe) rzędu 30..35A.
To jestes mocno nie na biezaco. Prad alternatorow rosl - producenci
wsadzali 45A, 55A, 85A, a teraz od 100 do 200A.
Musi im do czegos ten prad potrzebny - ABS, wspomaganie kierownicy,
podgrzewania wszedzie ...
To prad przy maksymalnych obrotach - na jalowych tyle nie bedzie.
Tak czy inaczej - w instalacji jest w miare stabilne napiecie ok 14V,
i akumulator jak chce, to moze duzym pradem sie ladowac, ale on przy
tym napieciu po prostu nie chce duzego. O ile jest naladowany - a
zazwyczaj jest.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.17 08:23 Roman Rogóż
- 17.01.17 16:01 Zenek Kapelinder
- 17.01.17 17:31 J.F.
- 17.01.17 19:14 Zenek Kapelinder
- 17.01.17 20:12 J.F.
- 17.01.17 20:47 Zenek Kapelinder
- 17.01.17 21:12 J.F.
- 17.01.17 21:30 Zenek Kapelinder
- 18.01.17 09:41 Paweł Pawłowicz
- 18.01.17 19:46 Irokez
Najnowsze wątki z tej grupy
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=