eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWolto-amperomierz cyfrowy typu zabawka :) Zasilanie ??? › Re: Wolto-amperomierz cyfrowy typu zabawka :) Zasilanie ???
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
    pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <d...@g...com>
    <7...@g...com>
    <o5ibv5$db0$1@node2.news.atman.pl>
    <587cb7d5$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <587cfc8b$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <o5ive0$p1g$1@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <o5ive0$p1g$1@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Wolto-amperomierz cyfrowy typu zabawka :) Zasilanie ???
    Date: Mon, 16 Jan 2017 20:07:11 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 40
    Message-ID: <587d19e2$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.173.175
    X-Trace: 1484593634 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15199 83.22.173.175:63183
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2986
    X-Received-Body-CRC: 1182932119
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:711152
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o5ive0$p1g$...@n...chmurka.net...
    W dniu 16-01-2017 o 18:02, J.F. pisze:
    >> A potem wstawiasz akumulator do auta, troche rozladowujesz,
    >> odpalasz
    >> silnik, i jakim pradem sie laduje ?
    >> Ano takim, jaki akumulator wezmie, bo auto dba jedynie o to, aby w
    >> instalacji bylo okolo 14V.

    >Widzę, że jestem mocno nie na bieżąco. Zatrzymałem się na etapie, gdy
    >regulatory do prądnic miały ogranicznik prądu ładowania, a po
    >wprowadzeniu alternatorów słyszałem, że już nie potrzebny bo jakieś
    >tam właściwości alternatora same go ograniczają.

    Efekt dynamo - uzwojenie generuje SEM, ale ma tez duza indukcyjnosc.
    Rosna obroty - rosnie SEM, ale rosnie tez czestotliwosc, to rosnie i
    opor (impedancja) indukcyjna i prad plynie w miare taki sam.
    W efekcie jedziesz rowerem szybko, a zarowka sie nie przepala, mimo ze
    SEM z kilkadziesiat V juz ma :-)

    W samochodzie to jednak dziala inaczej, bo regulator reguluje prad
    wzbudzenia i trzyma okolo 14V w instalacji.

    >I w jednym i w drugim przypadku chodzi mi po głowie ograniczenie
    >(samochody osobowe) rzędu 30..35A.

    To jestes mocno nie na biezaco. Prad alternatorow rosl - producenci
    wsadzali 45A, 55A, 85A, a teraz od 100 do 200A.
    Musi im do czegos ten prad potrzebny - ABS, wspomaganie kierownicy,
    podgrzewania wszedzie ...

    To prad przy maksymalnych obrotach - na jalowych tyle nie bedzie.

    Tak czy inaczej - w instalacji jest w miare stabilne napiecie ok 14V,
    i akumulator jak chce, to moze duzym pradem sie ladowac, ale on przy
    tym napieciu po prostu nie chce duzego. O ile jest naladowany - a
    zazwyczaj jest.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: