    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Date: Mon, 1 Aug 2016 23:16:46 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello HF5BS,

    Monday, August 1, 2016, 9:56:07 PM, you wrote:

    > Kolega to się uskarżał, że wyregulować te niby-rejestry, to można było w
    > gacie narobić, prędzej by było. W każdym razie, wspominał coś o wieszaniu za
    > jaja pomysłodawcę tegoż.

    Dokładnie. Tam były inne przekaźniki - o delikatniejszych stykach
    (B2?) i próba ich regulacji narzędziami, jakich używaliśmy do
    przekaźników w wybierakach kończyło się zwarciami blaszek styków.

    > W każdym razie o oszczędności tego jednego stopnia
    > nie wspominał, ale to może dlatego, że ta centrala to chyba 1000NN była...

    Moja była 1200NN - CA Opole Chabry

    > Kurde, co mi się jej nazwa przypomni, to ręka mi do kompa leci i nazwa
    > ulatuje... Zaraz polecę naokoło, przelatując się przez mapę okolic
    > Pruszkowa...
    > please wait... to znaczy pliz łejt...
    > O! Mam! Otrębusy.
    > 32AB i te pier* w *.* nibyrejestry... litościwie zanadto nie wypytywałem
    > kolegi.

    32AB i PZRy :(

    > Gdzieś w sieci znalazłem inne oszczędzanie (na zasadzie five pe... a może to
    > samo, ale już nie miałem zdrowia rozkminiać, że jak Ab.A zaczął kręcić, to
    > równolegle z jego lokalnym wybierakiem startował równoważny mu WG w centrali
    > nadrzędnej i jeśli ruch był lokalny, to połaczenie z centralą nadrzędną było
    > zrzucane i komutowane już lokalnie.

    Nie znam takiego rozwiązania.

    > A jak było inaczej, to odwrotnie... Miało to złe skutki, gdy pyknęło
    > połączenie z centralą węzłową - dana miejscowość nie wyszła nigdzie
    > poza ruch lokalny.

    Ale i tak w takiej sytuacji nigdzie dalej byś nie wyszedł.

    > Ale chyba wszystkie Strowgery 5xxxxx i 7xxxxx były z z pseudorejestrami.
    > Mnie już sporo pouciekało, bo to jednak ponad 20 lat nie pracuję już na
    > centrali.

    Ja 30 lat...

    > Żal ściska to i owo, ale nawet inżynierów wysokiej klasy z
    > przeproszeniem, bez masła załatwili, jak niby miała być realokacja zasobów
    > ludzkich. Więc nawet nie bardzo mam kogo podpytać o szczegóły.

    Uciekłem zanim się bagno zaczęło. I brakło mi kilku miesięcy, żeby
    akcje TPSA dostać :( Gdybym wiedział, to na szpilkach bym
    wysiedział...

    --
    Best regards,
    RoMan