    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Wybierak WK-610... Jak wykonać zastępnik?
    Date: Tue, 2 Aug 2016 09:53:31 +0200

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Tylko przekaźniki będą lżejsze i mobilniejsze. Oraz łatwiej
    >serwisować taki zestaw.

    Tylko wiesz - to potrafilo zestawic np 10 dowolnych polaczen miedzy 10
    liniami.
    Czyli zastepowalo 100 przekaznikow.

    > Przekaźniki my na centrali sami robiliśmy, w sensie wymiana, czy
    > regulacja, a do wybieraków przychodził do nas specjalny technik. W
    > Poznaniu podobno nie konserwowano wybieraków i tam ze sprawnością
    > centrali było gorzej, też Pentaconta-GCI.

    Jak dobrze zrobione, to nie trzeba serwisowac :-)

    >A po co mi Atmel ze zwykłymi przekaźnikami? To już nie lepiej 4067?
    >Pójdzie ci przepięcie z centrali i usmażysz swojego procka...

    a 4067 to nie usmazysz ?
    To ma laczyc sygnaly analogowe, wiec przekazniki jak najbardziej
    zasadne.
    A atmelek do sterowania nimi.

    >Zmieści się, ale3 bez zbędnych "przydasi",

    40 przekaznikow ? Moze i sie zmiesci, teraz male robia :-)

    >Obawiam się, ze tak, o ile ktoś w ogóle... Sprzedają ludkowie
    >wybieraki 25 i 50 pozycji obrotowe, ale zanim zapoznasz się z ceną,
    >to usiądź...

    No ba, antyki zawsze drogie :-)

    >Łączy je tylko krzyżowość wybieraków i ewentualnie łącze
    >międzycentralowe. Nawet konstrukcja wybieraków, choć z zewnątrz może
    >wiele się nie różni na oko, to wewnątrz jest zupełnie inaczej.

    Ja tylko wiem, ze kupilismy licencje na Pentaconte, wiec ciekawe -
    opracowalismy cos wczesniej na wzor, zrobilismy racjonalizacje
    pozniej, czy licencje nam sprzedali, a sami zaczeli robic wersje 1.2.

    >Ale ja nie chcę wybieraka robić, jeno zamiennik jego. Trafię
    >oryginał, to spożytkuję, z pewnością, nie trafię, przekaźników w
    >handlu od pyty, tylko kasy i cierpliwości trzeba będzie zebrać, by
    >nie dać się nabić na

    Taz mowilem - setka przekaznikow i atmelek.

    Choc w sumie ... to mi wyglada na mozliwe do zrobienia za pomoca
    przekaznikow z samopodtrzymaniem.

    >Aż tak wygłupiać się nie zamierzam.
    >Ale jeśli trzeba będzie?

    Ty masz cos, inny ma cos, zrobic centrale wspolnie, oddac do muzeum.
    Choc lepiej wypozyczyc :-)

    J.