    From: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wydajnośc gigabitowej karty PCI + SATA
    Date: Fri, 9 Mar 2018 23:32:00 -0000 (UTC)

    On Tue, 06 Mar 2018 21:59:52 +0100, Sebastian Biały wrote:

    > Jeśli to wina płyty to rozglądam się za czymś innym o rownie niskim
    > poborze mocy. Czy Atomy na DDR3 mają szansę na to aby być szybsze?
    > Przypuszczam tez że płyty na DDR3 będa miały wbudowaną kartę sieciową od
    > razu gigabitową. Nie wiem jaką magistrala podpina się coś takiego do
    > CPU, da radę wyciągnąć gigabit?

    Mam płytę z Atomem N3160. Co prawda mam na niej postawiony router, ale
    zrobiłem kilka testów wydajności.

    Na dość mocno podkręconym scp wyciągam około 60MB/s i ewidętnie całość
    wisi na procku. Proces w tym czasie zjada >90% czasu CPU. Natomiast via
    ftp jest znacznie lepiej. Nie dość, że leci okolice 100MB/s, to na
    dodatek obsługujący demona ftp zjada nie więcej niż 35-38%. W obu
    przypadkach mówię o obciążeniu danego rdzenia, procek ma fizycznie 4. Te
    100MB/s to raczej ograniczenie dość starego SSD jaki jest tam
    zainstalowany na system. Całość z pamięcią i dyskiem zjada w idle około
    ~6W co przekłada się na jakieś 310mA z zasilacza 19V.

    Na tym samym zasilaczu mam też podpięty loklany serwerek. Płyta miniITX z
    Pentium G4560, dysk systemowy SSD mSATA, dwa porty SATA dostępne - u mnie
    wykożystany jeden. Dysk mechaniczny zazwyczaj śpi. Ten konfig na luzie
    zjada około 10-12W, w zależności od tego co się dzieje. Przy tej
    konfiguracji po NFS mam sztywno ~116MB/s i to jest raczej maks tego co
    potrafi karta sieciowa. Nie mam gdzie potestować SMB bo nie mam żadnej
    maszyny z Windows, ale nie sądzę żeby było wolniej. Jak byś potrzebował
    więcej informacji to pisz ;)

    Tomek