    From: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wykroczenie - narażenie osoby bliskiej
    Date: Wed, 15 Oct 2014 14:28:48 +0200

    Wed, 15 Oct 2014 13:41:00 +0200, w <m1lmg9$opl$1@node1.news.atman.pl>, "tck"
    <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:1176714803.20141015133511@pik-net.pl.invalid...

    > ale on nie bedzie swiadczyl przeciwko bliskim- on bedzie mial wskazac komu
    > udostepnil pojazd zgodnie z art. 78 ust. 4 pord

    Niby tak, ale:

    Kodeks wykroczeń:
    "Art. 41. § 1. Przy przeprowadzaniu dowodu z zeznań świadka stosuje się
    odpowiednio przepisy art. 177, 178, 182, 183, 185-190, 191 § 1 i 2 oraz art.
    192 Kodeksu postępowania karnego."

    A tenże art. 183 kpk:
    "Art. 183. § 1. Świadek może uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli
    udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić jego lub osobę dla niego najbliższą na
    odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe."

    Tylko nie wiem czy przy "imporcie" z kpk do kw można odpowiednio zamienia się
    "przestępstwo" na "wykroczenie".