eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWykrywanie wciśnięcia rozrusznika (gdy odpala tylko ze sprzęgłem) › Re: Wykrywanie wciśnięcia rozrusznika (gdy odpala tylko ze sprzęgłem)
    From: g...@s...invalid (Gof)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wykrywanie wciśnięcia rozrusznika (gdy odpala tylko ze sprzęgłem)
    Date: Mon, 30 Mar 2015 13:51:47 +0000 (UTC)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Jeśli tam normalnie jest w okolicy 2,8V to zastosowanie tak jak malujesz
    > diody 5V (lepiej by chyba było co najmniej 6V2) nie powinno tego naruszać.
    > (ale, jak rozumiem czasem tam jest 11,8V i być może powinno tam być).

    Ja chcę właśnie te 11,8V wykryć, a mniejszego napięcia nie wykrywać.

    > Nie wiem czemu tak lubisz MOSy.

    To jedyny MOS w tym układzie poza wykonawczymi - resztę przerobiłem na
    bipolarne. Wrzuciłem go tutaj, bo bipolarny jednak pobiera jakiś prąd,
    chodzi o tą odporność na zmianę mapy... a z drugiej strony, skoro i tak
    zależy mi głównie na nie wyzwalaniu podczas upływności (a to się chyba
    wyklucza z nie obciążaniem tego wyjścia), to może lepiej jednak je
    obciążyć?

    > napięcie nie osiągnie 6V to wcale go nie obciążamy, a potem obciążemy dość
    > mocno wysterowując zwykłego NPN (rezystor między bazą a emiterem zapewni
    > brak wrażliwości na minimalne prądy wynikające z upływności będzie OK tylko
    > nie wiem, co z tym stanem kiedy tu ma być 11,8V bo to naruszamy.

    Cel jest taki, żeby te 2-3V nie otwierał tranzystora, a dopiero 10V i
    więcej otwierało. Czyli jednak dać NPN-a? W sumie nawet chyba nie będę
    musiał zmieniać rezystorów...

    A może iść po całości i dać NPN-a, a do tego rezystory np. 1k do masy
    i 100R do bazy?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/