  • Data: 2017-08-23 00:42:02
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    news:20170823000118.33f6c00df1ed1550dd1235aa@mabanan
    a.com.delete.pl...

    > No pisałeś już kiedyś, a ja dalej się nie zgodze. Ostatni nabytek -
    > klawiatura w wersji LC (bez scalaków), z bazaru (telefon totalnie
    > zdewastowany, jak ze śmietnika) - wszystko działa pięknie. Tylko
    > wyczyściłem. A to już któraś klawiatura DTMF z którą mam do czynienia.

    No więc, do dziś się zastanawiam, czemu tak się działo. Czyściłem na
    wszelkie możliwe sposoby, a i tak syf na stykach pojawiał się ponownie
    niemal natychmiast. Aż kropla przepełniła jezioro. Nawet mikroprzełącznik do
    zwierania obwodu rozmównego łapał syf, ale nie tak dotkliwie, wystarczyło mu
    zakapać jakiegoś spirytusu, czy benzyny i na jakiś czas się uspokajał.

    > Amerykaniec to pewnie model 2500. Też mam. Toporne badziewie, ale ma
    > klimat!

    Jak wrócę do domu, najwcześniej w sobotę, to zgarnę dane z tabliczki, coś mi
    się wydaje, że liczba jest bliższa 1500, ale, pamięć lubi mi figlować, więc
    wolę sprawdzić. Ma jedną zaletę - nie musiałem go jeszcze rozbierać. Ktoś na
    fajansie go wystawił, a ja wziąłem, głównie po to, żeby przywórcić do życia,
    jak swego czasu takie cacko jak kalkulator DR-8620, też z fajansu, totalnie
    zasyfiony, któremu zaserwowałem dokumentne czyszczenie, obudowy i wyłącznika
    sieciowego (styk absolutnie zasyfiony i się niepokojąco smażył), oraz
    klawiatury i przełączników, oraz przycisków, tylko mechanizmu i elektroniki
    nie trzeba było. Obudowa mocno wypłowiała, ale tylko oczyściłem, dla mnie
    wypłowienie, przy działającym sprzęcie, to dobry znak, prędzej bym wziął
    dobry wypłowiały, niżz idealnie nówkę z wyglądu.
    Jednak aparat okazał się być w dobrym stanie, nieco zaniedbany
    eksploatacyjnie, wizualnie, zaś technicznie był pełnosprawny. I mikrofon
    niemal nie szumiący, choć węglak. Wystarczyło lekko odkurzyć, na wszelki zaś
    otwory mu jeszcze potraktowałem spirytem (izopropylowym), i aparat, jestem
    pewien, jeszcze przynajmniej 50 lat posłuży.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.