  • Data: 2017-08-23 00:58:30
    Temat: Re: Zagadka: w którym roku powstał pierwszy polski telefon...
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> napisał w wiadomości
    news:20170823000712.f08f82d34c73ff223ac3729f@mabanan
    a.com.delete.pl...

    > Gdyby dobrze pokombinować, mogliby dzwonić słuchawką. Dodatkowy mikrostyk.
    > No ale nie było by wówczas tej genialnej regulacji :)

    Mogli by... ale, jak schorowana na serce Babcia Stefania będzie dzwonić do
    wnuczka, by zaprosić go na pyszne pierogi, a zajęty i zajęty... bo wnuczek
    dzwoni do Babci jednocześnie, o czym Babcia nie wie... aż Babcia znów się
    rozłączy, paluszkiem swym po widełkach i w tym momencie wnuczuś się
    wstrzeli, i jeszcze nienajgorzej słysząca Babcia zejdzie na zawał, bo jej
    strzeli w ucho nagłe ileś-tam-dużo-dziesiąt decybeli. Nie próbuję sobie
    wyobrażać miny wnuczka, który dowie się, że swym telefonem posłał właśnie
    Babcię do szpitala, albo nawet w dębowy płaszczyk... Oraz tego, co zrobi
    producentowi aparatu, do czego, uważam, będzie miał pełne podstawy i prawo.
    A ja mu za darmo przerobię, niestety, po czasie... Zły pomysł, choć na pewno
    prosty, dzwonić słuchawką. (*)

    PS Albo jak w miejsce Babci, będzie małe dziecko, które obsłuży telefon, bo
    zostało poproszone przez Mamę, albo Tatę i też mu dzwonek gwizdnie w ucho.
    Bywają dzieci np. chore na padaczkę, a takie coś może wywołać atak. A małe,
    to też po prostu niemal na pewno są wrażliwe na głośniejsze dźwięki, ja np.
    od zawsze byłem, do dziś zresztą.

    (*) chyba, że miałeś na myśli taką W66 w obudowie, a nie to, co się
    przykłada do ucha do rozmowy...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.