  • Data: 2019-02-12 09:31:34
    Temat: Re: Zagwozdka w C Keil.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 11 Feb 2019 17:33:25 -0800, kropelka wrote:
    > Ja patrzę z punktu widzenia kogoś, kto czasem napisze coś na "normalny"
    > komputer i chyba nigdy nie udało mi się napisać programu w C, który
    > używa poza jakimiś niekrytycznymi pętlami po 100 elementach
    > któregokolwiek z typów danych z C89.

    Ale przecież typy danych w C89 są całkiem normalne: char, short, int,
    long... Ich szerokości mogą zmieniać się z jednego komputera na drugi
    (np. taki int może mieć raz 16, raz 32, a innym razem 64 bity), ale to
    wszystko jest zgodne z C89. long natomiast ma zawsze co najmniej 32 bity
    - w jakich zastosowaniach jest potrzeba więcej na "normalnym" komputerze?

    Mi zdarza się (rzadko, ale jednak) użyć uint64_t do liczenia jakichś
    naprawdę dużych wielkości, np. do zliczania cykli CPU, a czasem nawet po
    _uint128_t (gcc) sięgnę jak potrzebuję popracować na adresach IPv6. Ale
    to naprawdę sporadyczne przypadki, stąd ciekaw jestem co takiego piszesz
    że w C89 nie da się :)

    Mateusz