  • Data: 2019-02-12 02:33:25
    Temat: Re: Zagwozdka w C Keil.
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2019 14:27:54 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Bo to zaiste nie (ANSI) C. Na co komu deklarowanie zmiennych w środku
    > kodu? Jeśli odczuwasz taką potrzebę, to zapewne twój kod wymaga
    > refaktoryzacji. Prawdziwe C to C89, wszystko inne to wymysły młodzieży,
    > której się nudziło.
    Wiem, że rozmawiamy trochę z przymrużeniem oka, więc miałem kiedyś
    przygodę, kiedy utrzymywana przeze mnie paczka (co gorsza, w Pythonie)
    przestała się budować. Tam był kod w C który był generowany
    automatycznie, a narzędzia do współpracy Python - C na pewnym etapie
    przestawiły flagi kompilatora z domyślnego "ANSI C z typowymi bajerami"
    na "brak wstępu dla młodzieży, wyrzucaj error przy czymkolwiek
    czego nie można według C89". Wszystko dzięki temu, że generowany
    kod miał "int i;" przed forem a nie na początku funkcji.
    Wtedy się dowiedziałem, że tego nie było w standardzie bo wszystkie
    kompilatory C jakich w życiu używałem nie miały co do tego
    obiekcji;)

    > No ok - uczciwie muszę przyznać, że zdarza mi się korzystać z 'long
    > long', ale to jedyna rzecz której mi czasem braknie w C89. :)
    Ja patrzę z punktu widzenia kogoś, kto czasem napisze coś na
    "normalny" komputer i chyba nigdy nie udało mi się napisać programu
    w C, który używa poza jakimiś niekrytycznymi pętlami po 100 elementach
    któregokolwiek z typów danych z C89. Standard C w tym zakresie jest
    spuścizną po czasach Unixa, kiedy starano się zrobić jeden przenośny język
    oprogramowania i system operacyjny obejmujący miriadę komputerów.
    Efekt jest taki, że w kontekście zwykłego x86-64 windowsowy long
    ma 32 bity, a uniksowy 64 i obydwa podejścia są zupełnie koszerne
    pod względem standardu. Long long rzeczywiście jest sposobem
    na wymuszenie zmiennej, która będzie miała te >= 64 bity ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski