    From: ZIWK <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zakup samochodu, coś z silnikiem SDI...
    Date: Fri, 18 Apr 2014 18:49:20 +0200

    W dniu 2014-04-18 13:33, Sqeeb pisze:
    > Witam.
    > Mam w niedalekiej perspektywie zakup auta... budżet niewielki, jak narazie około
    6000zł, ale zanim dojdzie do samego zakupu jeszcze z 1-2 tys. może uda się
    wygospodarować ;)

    > Szukam czegoś z silnikiem, który długo posłuży, nie musi mieć 5s do setki, byleby
    dał rade 130-140 km/h jechać. Głównymi warunkami jest ekonomia, stąd zastanawiam się
    nad SDI od VW. Najbardziej pasowałby mi chyba polo II po lifcie 1.7 SDI, ale tego nie
    jest za dużo. Golf IV byłby fajny, ale tylko 1.9, troche więcej kopci, części też
    pewnie nie tanie...

    > Tutaj przygotowałem kilka zestawień sobie:
    >
    > http://u.42.pl/2Tk4
    > http://u.42.pl/2Tk5
    > http://u.42.pl/2Tk6
    > http://u.42.pl/2Tk7
    >
    > ...ale to tylko dane katalogowe...
    >
    > Co szanowna grupa radzi?
    >
    > A - żeby ktoś mi nie proponował zaraz starego obdrapanego golfa III. To że auto ma
    być w miare tanie i bardzo ekonomiczne nie przeszkadza że miłoby było mieć troche
    elektryki i jakieś wspomaganie kierownicy albo klime ;)

    > P.S. Jedno z zestawień to porównanie w GOLF IV 2 silników TDI z SDI, to prawda że
    spalanie w tych silnikach tak mało się różni? Jako ciężko mi w to uwierzyć...

    Pytanie podstawowe:
    Szukasz samochodu, czy VolksWagena?
    Bo jeśli to drugie - to za 6.000 masz szanse tylko na przystanki,
    szpachlowozy, banany i inne dzieła metaloplastyki polskich handlarzy.

    Po drugie - przy tej klasie samochodu (do 10.000 zł) - zostaw sobie co
    najmniej 1/3 kwoty na "pakiet startowy" - płyny, paski, klocki i naprawy
    tego co handlarz przed tobą ukrył... to znaczy "zapomniał powiedzieć".

    Jeśli nie pałasz skrajną germanofilią, to jako ekonomicznego auta z
    dieslem możesz szukać Peugeota 306/Citroena Xsary z silnikiem 1,9D lub TD.

    Inne podejście do ekonomii - to LPG przy niewielkim silniku (1.4-1.6) to
    może być w utrzymaniu tańsze od diesla.

    O auto z działającą klimą w tej kwocie raczej ciężko :(