  • Data: 2018-03-12 21:18:29
    Temat: Re: Zmiana sposobu jazdy?
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-12 o 17:23, Bolko pisze:

    > Czyli trzeba silnik kręcić wyżej że poczuć te dodatkowe KM i Nm?

    W autach zabytkowych nie ma sensu takie porównanie jakiego dokonujesz.
    Tak jak Radek Ci napisał - jeśli masz dziurawy cylinder, to z definicji
    tracisz moc :-)

    Jeśli chcesz się w to bawić, to mógłbym Ci zaproponować wydatek rzędu
    150zł (przynajmniej tyle biorą w moich okolicach) aby sprawdzić czym w
    ogóle jeździsz. Pojedź do jakiejś firmy tuningowej. Oni zawsze mają
    hamownię, gdzie zdejmują charakterystykę silnika. Może okazać się, że
    połowa koni jakie kupiłeś dawno zdechła i tylko wysuszone szkielety masz
    pod maską. Wtedy będziesz z grubsza wiedział czy najpierw jechać do
    mechanika czy może na skup złomu.

    Co do kM vs Nm, to podczas tuningowania mojego auta dowiedziałem się, że
    sprawa nie jest taka jednoznaczna. Gość w skrócie powiedział mi, że dla
    benzyny należy patrzeć na kM a dla diesli na Nm w sensie odczuć z
    przyspieszania. Bezmyślnie powtarzam opinię jedynie. To jedna strona
    medalu. Drugą jest kształt charakterystyki mocowej silnika. Może okazać
    się, że od 0 do X obr/min silnik zachowuje się jak szmata a dopiero
    powyżej X aż do Y zaczyna jechać a powyżej znów szmata. To może rzutować
    również na Twoje odczucia. Gdy dostaniesz wykres będziesz wiedział jak
    jeździć autem by wykorzystać jego potencjał.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek