  • 31. Data: 2012-05-29 17:26:55
    Temat: Re: auto na sprężone powietrze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Plumpi,

    Tuesday, May 29, 2012, 2:27:54 PM, you wrote:

    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > Gwarantujesz, że taka sprężarka lodówkowa mnie nie zabije?
    > Jeżeli tak to przyjeżdżaj do mnie. Jestem poświęcić 2 lodówki i 2
    > zamrazarki. Chyba wystarczy?
    > Zrobimy sprężarkę do 1000bar. Oczywiście Ty będziesz przy tych sprężarkach,
    > aby mnie przekonać, że jest to w pełni bezpieczne :)

    Sprzedajesz bilety na ten pokaz? Chcę zobaczyć te fruwające pióra!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2012-05-29 17:50:30
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/05/2012 02:28, kogutek wrote:

> [...]
    > bezolejowych. Sposobów pozbycia się wilgoci ze sprężonego powietrza jest
    > kilka. A olej w powietrzu do zasilania silnika na sprężone powietrze do
    > samochodu w niczym nie przeszkadza. Nie widzę najmniejszego problemu żeby w
    > warunkach domowych nie dało się nabić powietrzem butli do 300 atmosfer.
    > Sprężarka od lodówki jako podbijająca jest oczywiście za mała. Ale kilowatowa
    > od klimatyzatora będzie w sam raz. Do tego normalna sprężarka ze zbiornikiem
    > ze 100 litrów pracująca jako wstępna. Z ciepłem nie ma problemu. Można je
    > odebrać i wykorzystać na przykład do podgrzewania wody.

    Wcale nie trzeba tego robić, wystarczy że butla będzie nabita raz w
    fabryce. Podłączasz ją do silnika, a do "wydechu" takiego silnika druga
    butlę, tym razem pustą. Sprężone powietrze napełni butlę pustą, po czym
    komputer przełączy automatycznie butle zamieniając je miejscami
    (wystarczy prosty elektrozawór i kilka rurek miedzianych od bojlera).

    Tylko oczywiście to nie wejdzie do produkcji, bo koncerny wykupiły
    patenty i zamknęły w drugiej szufladzie od góry po prawej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 33. Data: 2012-05-29 22:14:36
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-05-29 17:50, kamil pisze:

> [...]
    > komputer przełączy automatycznie butle zamieniając je miejscami
    > (wystarczy prosty elektrozawór i kilka rurek miedzianych od bojlera).

    Miszczu Ironii i Fizyki, doktorze zrehabilitowany - co będzie, jak
    ciśnienia w butlach się zrównają? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 34. Data: 2012-05-29 22:28:45
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/05/2012 21:14, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Miszczu Ironii i Fizyki, doktorze zrehabilitowany - co będzie, jak
    > ciśnienia w butlach się zrównają? :>

    Dołożysz kompresor napędzany paskiem klinowym przez koła. Skoro samochód
    już jedzie i koła i tak się kręcą, to nie będzie różnicy czy on działa
    czy nie. Trzeba tylko pamiętać, żeby napędzać go z obydwu kół na tej
    samej osi, żeby nie ciągnęło na pobocze.

    Szach, mat! :>

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 35. Data: 2012-05-29 22:53:29
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-05-29 14:27, Plumpi pisze:
> [...]

    > Zrobimy sprężarkę do 1000bar. Oczywiście Ty będziesz przy tych
    > sprężarkach, aby mnie przekonać, że jest to w pełni bezpieczne :)

    niestety w miarę bezpieczne (niestety też nie zadziała).
    bo objętość gazu wewnątrz mała
    i dlatego np. sprężarki same w sobie nie są objęte dozorem a jedynie ich
    zbiorniki (jeżeli są).

  • 36. Data: 2012-05-29 22:55:42
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-05-29 22:28, kamil pisze:

> [...]
    > czy nie. Trzeba tylko pamiętać, żeby napędzać go z obydwu kół na tej
    > samej osi, żeby nie ciągnęło na pobocze.

    łeee to już lepiej jedno koła napędzać rozprężaniem a z drugiego koła
    pobierać moc do sprężania ;-)

  • 37. Data: 2012-05-29 22:59:42
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > [...]
    >
    > Sprzedajesz bilety na ten pokaz? Chcę zobaczyć te fruwające pióra!

    A frajerzy z NASA wysylaja wahadlowce w kosmos z jakims paliwem stalym,
    zamiast polaczyc szeregowo z 8 sprezarek lodowkowych :) Kazda by podbila
    35 razy czyli dostajemy 2 251 875 390 625 atm. - chyba by starczylo do
    uzyskania I predkosci kosmicznej, nie? :)

    Co do biletu, to jak beda ulgowe, to ja tez sie pisze!

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 38. Data: 2012-05-29 23:05:42
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-29 14:04, Sebastian Kaliszewski wrote:
    > I masz tlen pod ciśnieniem parcjalnym 60atm -- jest istotnie silniej
    > korozyjny niż pod ciśnieniem atmosferycznym. Ale jeśli silnik będzie to
    > uwzględniał to właściwie why not.

    Wilgoci, nie bo korozja, ale bo, rozprężając się będzie lodem, który
    pewnie obojętny dla silnika nie będzie,

    > Pewnie zwykły azot wystarczy, albo i odwodnione powietrze.

    Pytanie do ilu bar się da je sprężyć, akurat to co najmniej pasuje i
    najbardziej szkodliwe spręża się świetnie.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 39. Data: 2012-05-29 23:09:10
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-28 17:04, Pszemol wrote:
    > Ekolodzy nie krzyczą przeciwko używaniu CO2 lecz przeciw jego produkcji.

    A nie będą krzyczeć jak będzie na to popyt, żeby wpuszczać do atmosfery?
    :) Oj dopiero by się zaczęło.

    > CO2 już się używa na co dzień przy przesyłkach pocztowych wymagających
    > chłodzenia (suchy lód).

    Tylko tu mowa o problemie skali, takie zastosowania są znikome wobec po
    prostu aut.

    > Zamiast uzyskiwać go specjalnie do tego celu można go odzyskiwać z miejsc
    > gdzie jest on produktem ubocznym przy produkcji czegoś wartościowego.

    Tylko to pośrednio wspieranie produkcji CO2 (ogólnie), a też zaraz zacznie
    się produkcja umyślna, skoro będzie się dało to sprzedać z zyskiem. IMO
    ten wariant nie przejdzie. Już prędzej może azot właśnie.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 40. Data: 2012-05-30 01:17:45
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    v...@i...pl <v...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > uzyskania I predkosci kosmicznej, nie? :)
    >
    > Co do biletu, to jak beda ulgowe, to ja tez sie pisze!

    szkłem dupę chcesz obetrzeć. Kupcie sobie na spółkę Poradnik Mechanika. Każdy
    przeczyta i będziecie na waszych wioskach największymi specami od wszystkiego.
    No może trochę przesadziłem Samo przeczytanie nie wystarczy. Trzeba jeszcze
    zrozumieć co tam napisane. To mogą tylko tacy co mają współczynnik
    inteligencji powyżej 120. Dla niektórych z was czytanie może przypominać próbę
    porozumienia się z Chińczykiem na migi w piwnicy, bez światła oczywiście.