    From: SnCu <t...@e...ca>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: bezpieczniki
    Date: Tue, 29 May 2018 12:34:00 +0200
    <5b0cf3f2$0$31354$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2018-05-29 o 08:31, Uzytkownik pisze:

    > Tylko nie ciulu. Chcesz podyskutować i się cokolwiek nauczyć to miej
    > choć trochę szacunku do innych.
    >
    > Kolego, pomiarami elektrycznymi to się zajmuję od przeszło 20 lat i
    > posiadam wymagane prawem Świadectwa Kwalifikacyjne Dozorowe i
    > Eksploatacyne wraz z pomiarami. Co ciekawsze obecnie wykonuję pomiary w
    > specyficznych obiektach, gdzie ww ŚK nie wystarczą i trzeba mieć jeszcze
    > uprawnienia UDT (Urzędu Dozoru Technicznego), które także posiadam.

    A ja jestem magistrem inżynierem elektrotechnikiem i mnie śmieszy, jak
    średni personel techniczny podnosi swoją w gruncie rzeczy rudymentarną
    wiedzę do rangi co najmniej odkrycia Bozonu Higgsa.

    > Powtarzam kolejny raz, że piszesz bzdury.
    >
    > Różnicówki przeciwporażeniowe nie mają żadnego dodatkowego modułu
    > testowania zwarcia N-PE. Weź się chłopie ogarnij i zastanów co
    > napisałeś. Gdzie w takiej różnicówce masz podłączenie przewodu PE?

    Ale to nie działa na zasadzie pomiaru impedancji N-PE, bo ta jest
    skompromitowana w punkcie rozdziału N-PE, który może być zaraz przed
    różnicówką.

    Może nie wiesz, że dla gremiów normalizujących różnicówki w XX wieku,
    szczególną troską była czułość na zwarcia N-PE. Bo do zwarcia L-PE nawet
    nie potrzeba różnicówki, zwykły wyłącznik nadprądowy to wykryje.
    Natomiast w kwestii N-PE uznano, że sama czułość przekładnika
    Ferrantiego nie wystarczy, więc wypracowano dodatkowy system testowania.
    Dlatego różnicówki jednofazowe mają zaznaczone, gdzie podłączać L i N.
    Gdyby były całkowicie symetryczne, nie miałoby to żadnego znaczenia.

    > Posiadają przycisk TEST, który służy do testowania (sprawdzenia)
    > działania różnicówki. Przycisk ten łączy rezystor pomiędzy przewodem L i
    > N w przypadku różnicówek jednofazowych oraz 2 faz w przypadku różnicówek
    > 3-fazowych. Przy czym jedno podłączenie jest do zacisków na wejściu, a
    > drugie na wyjściu różnicówki. Po wciśnięciu tego przycisku przez
    > rezystor płynie prąd różnicowy, który ma wyzwolić różnicówkę.

    Tak, ładnie odpowiedziałeś przy tablicy, stawiam ci piątkę.

    > Reasumując:
    >
    > Każda różniocówka przeciporażeniowa pełni także rolę różnicówki
    > przecipożarowej,

    Normalnie, odkrycie godne Nobla.