    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ciekawe pytanie o diodach
    Date: Fri, 6 May 2016 12:16:59 +0200

    Am 06.05.2016 um 11:35 schrieb a...@g...com:
    > witam
    >
    > 2 diody prostownicze 1N4003, dopuszczalne maksymalne napiecie szczytowe wynosi dla
    1 diody 200V, jezeli polacze takie 2 diody w mostu prostowniczym szeregowo, czy suma
    ich napiecia przebicia bedzie 400V?

    Rozumiem, że pytanie czysto teoretyczne. 1N4007 (DO41) z napięciem
    przebicia 1000V kosztuje mniej niż 0.20zł, jak kupujesz na sztuki.
    Ostatnio płaciłem 1EUR za 100 sztuk.
    Teoretycznie możesz połączyć po 2 diody w każdej gałęzi, dodając 1M
    opornik równolegle do każdej diody, jak robisz "po chińsku", to oporniki
    możesz olać.

    Waldek