    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ciekawe pytanie o diodach
    Date: Fri, 6 May 2016 16:19:36 +0200

    news:572c8ba7$0$640$65785112@news.neostrada.pl...

    > Z praktyki mi wychodzi, ze przebicie wcale nie jest niszczace, o ile
    > oczywiscie prad sie ograniczy do rozsadnego.
    > O czym najlepiej swiadcza diody Zenera, szczegolnie te na ponad 6V, ktore
    > wcale nie sa Zenera.

    Prawie na pewno w zapłonie tranzystorowym Skody Favorit (rozbierałem około
    20 lat temu bo wmontowywałem tam immobilizer) dla zabezpieczenia tranzystora
    mocy przed przepięciami między jego dren a bramkę były włączone w szereg
    dwie zwykłe, szklane diody sygnałowe. Ale na jakiej podstawie stwierdziłem
    wtedy, że to zwykłe diody to nie mam pojęcia. Wydaje mi się, że sprawdziłem,
    że mają napięcie przebicia około 100V razem powodując, że tranzystor na
    poziomie około 200V przytrzyma napięcie na cewce. A może to jednak były
    jakieś Zenerki na 100V.
    P.G.