eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczy da się "podciągnąć" napięcie w zasilaczu impulsowym o pół wolta? › Re: czy da się "podciągnąć" napięcie w zasilaczu impulsowym o pół wolta?
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: czy da się "podciągnąć" napięcie w zasilaczu impulsowym o pół
    wolta?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sun, 15 Jan 2017 18:33:09 +0100

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 17:15:03 +0100, ToMasz napisał(a):
    > mam parę fajnych zasilaczy, 12v, albo prawie 12v. niestety, plus kable,
    > robi mi się 11 z hakiem. potrzebuję podnieść napięcie tego zasilacza
    > chociaż o pół wolta. przy prądzie odpowiadającym połowie jego mocy.

    Moze wystaczy kable poogrubic ?

    > czy moglibyście rzucić okiem na poniższe fotografie i powiedzieć czy są
    > szanse i ewentualnie jak?
    > https://zapodaj.net/a06ed4839fb20.jpg.html
    > https://zapodaj.net/e61d6b55826b7.jpg.html

    A schemat to kto rozrysuje ?

    Element U2 - wyglada jak transoptor, uzywany do sprzezenia zwrotnego w
    stabilizacji napiecia.
    Ten "tranzystor" obok ... czy to nie TL431 ?

    Co by nam dawalo dzielnik oparty na R15, i chyba R16 i moze R25 -
    tylko wartosci cos mi nie pasuja.

    Zobacz tez ZD1 - dioda zabezpieczajaca ? Ale na ile, jesli na 12V, to
    podnoszenie moze byc niebezpieczne.

    > mam taki zasilacz, niby do PC, ale jakiegoś nietypowego. jest malutki,
    > ma 120w. A w środku potencjometr którym można regulować napięcie 5-6v i
    > 11-13v. Czy taki potencjometr to ewenement, czy tu by się też
    > rezystorkami dało namieszać?

    ewenement ... ale rezystorki raczej sa.
    W PC nieco trudniej - trzeba 5 i 12V stabilizowac.

    J.