  • 281. Data: 2011-07-05 00:16:51
    Temat: Re: czy pieszy musi sie zatrzymac na wysepce rozdzielajacej pasy ruchu
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Shrek

    > A jakie to ma znaczenie?

    Te okoliczności mają właśnie bardzo duże znaczenie, a szczególnie:

    - Czy auta już wcześniej tam stały i czekały na skręt czy dopiero się
    zatrzymywały
    - Czy dzieciaki szły czy biegły

  • 282. Data: 2011-07-05 00:17:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > To bieganie to znów kwestia dyskusyjna

    Opieramy się na relacji Michała. On pisze, że biegły, więc zakładam, że
    biegły. To jest akurat bardzo istotna okoliczność, podobnie jak to, czy
    auta stały już tam jakiś czas, czy dopiero się zatrzymywały.

  • 283. Data: 2011-07-05 00:19:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin LEPEK

    > Ano jeśli tak, to rzeczywiście nie zrozumiałem.

    Raczej zrozumiałeś. ;)

  • 284. Data: 2011-07-05 01:40:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Cieszę się, że do tego też doszedłeś. Jednak nie znaczy to, że przepisy
    > można zlewać, bo wydaje mi się, że widzę.

    Ależ ja tą zasadę wyznają od zawsze. Także jako pieszy przechodząc przez
    jezdnię ("nie widzę -- nie idę").

    > Aaaaa - to teraz już wszyscy jadą 70km/h, a nie 80-100? Znaczy to więcej
    > to już okazuje się rzadkość, a nie reguła?

    Minimum 70.

    > Nic nie ma - udowodniono, że super-hiper samochód hamuje niewiele lepiej
    > niż typowe jeździdło przy normalnych prędkościach.

    Nie wiem gdzie to udowodniono. Pomiędzy nowymi autami różnice sięgają
    spokojnie 10 m (ze 100 km/h), dodaj do tego stare auto które nie jest w
    idealnym stanie technicznym i oczywiście brak systemów idioto-odpornych
    (ABS, EBD) i w realnej sytuacji drogowej ze wspomnianej setki zyskasz ze
    20 metrów, jak nie więcej.

    > Gdybym jeszcze miał
    > swoją Warszawę, to bym Ci pokazał ile Twoje teorie o "kiepskich
    > samochodach" mają wspólnego z rzeczywistością. Podobnie jak Polonezy ze
    > spowalniaczami itd.

    Ciężko by było, bo nie lubię niszczyć auta awaryjnym hamowaniem bez
    potrzeby.

    > Ciekawe, jakoś wcześniej nie zauważyłeś, że gość potrącił ludzi na
    > przejściu.

    Inteligentni ludzie podczas dyskusji zakładają, że poziom intelektualny
    współrozmówców jest wystarczający, by nie tracić czasu na mówienie o
    rzeczach oczywistych. Niestety w internecie to założenie bywa często
    błędne.

  • 285. Data: 2011-07-05 03:03:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Próba rozdzielania prowadzi do wyciągania fałszywych wniosków, co
    > zresztą bywa wykorzystywane przez faktycznych sprawców.

    Nie jesteśmy w sądzie, a ta dyskusja jest czysto teoretyczna.

    > Tak naprawdę
    > nieistotne są szczegóły, a złamanie bardziej ogólnych zasad poruszania
    > się po drogach. W Polsce wciąż pokutuje taka interpretacja prawa, że
    > niby przepis szczegółowy przesłania przepis ogólny, czy też fakt łamania
    > przepisów ogólnych oraz szczegółowych daje prawo korzystania z
    > dobrodziejstw/pierwszeństwa innego przepisu szczegółowego, co prowadzi
    > do patologii w zakresie orzecznictwa oraz wielu debilnych zachowań
    > drogach. Na szczeście to się powoli zmienia - tak w zakresie
    > orzecznictwa jak i zachowań na drogach. Mam nadzieję, że kiedyś to
> [...]

    Niestety, ale zbyt ogólne przepisy można bardzo dowolnie interpretować.
    Zakładasz dobrą wolę interpretującego, więc widzisz same plus, ale
    spróbuj założyć złą. Większa szczegółowość przepisów takie dowolne
    interpretacje utrudnia.

  • 286. Data: 2011-07-05 03:09:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Artur Maśląg

    > Zdaje się nie zauważasz wagi czynu (czy też zaniechania), który wprost
    > doprowadził do wypadku. Pewnie, ważniejsze jest te parę procent winy,
    > które być może uda się przypisać komuś innemu.

    To zależy jeszcze od okoliczności, które nie są znane. Jest zasadnicza
    różnica czy:

    - omijał pojazdy które już wcześniej tam stały, a dzieci wybiegły z
    pomiędzy nich
    - omijał pojazdy które dopiero się zatrzymywały, a dzieci normalnie
    przechodziły przez przejście

    > Otóż to - jest bezdyskusyjne, że takim zachowaniem doprowadził do
    > wypadku. Naprawdę nieistotne jest, czy była bariera, wypadła mu komórka
    > itd.

    Nie, jest bezdyskusyjne, że ta prędkość zwiększyła ryzyko wypadku i
    pogorszyła jego skutki, bezpośrednia przyczyna to już niekoniecznie ta
    prędkość. Oczywiście najłatwiej poprzestać na stwierdzeniu, ze jechał 150
    km/h i tyle.

    > Otóż wpada się. Wielokrotnie ćwiczone przez niektórych.

    Bardzo rzadkie przypadki. Zwykle dzieje się coś jeszcze.

    > Np. o tym, że sobie z kolegą urządzał wyścigi?

    Jeśli tak było to niewątpliwie jest to interesujący aspekt.

  • 287. Data: 2011-07-05 03:13:25
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Shrek

    > _Na_ jezdnię _bezpośrednio_ pod jadący pojazd. Dlatego.

    Tego zdania też nie rozumiesz?

    > A masz szklaną kulę w samochodzie? Po czym poznajesz w jakim celu
    > stojący samochód zatrzymał się? Jakoś inaczej wyglądają? I jak widać ten
    > też nie wiedział.

    Nie muszę poznawać, bo jak nie widzę co się dzieje, to staram się jechać
    tak, żeby zdążyć zareagować gdy już zobaczę. Nie zastanawiam się raczej
    który akurat przepis nakazuje mi "szczególną ostrożność" w danej sytuacji.

  • 288. Data: 2011-07-05 06:13:28
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 23:21, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > J.w.
    > Było o tym co I WJAKIEJ SYTUACJI oznacza przepis.
    > A tu była tylko jedna sytuacja która nas interesowała.

    Pozwolę sobie się nie zgodzić. Ale nawet kontynując twój tok myślenia to
    skąd "Jak się zatrzymasz na czerwonym - to można. A o tym pisze to
    jakbyś nie zrozumiał."? Skąd ci się nagle wzięły światła i to takie z
    bezkolizyjnym lewoskrętem, bez świateł dla pieszych?

    Shrek.

  • 289. Data: 2011-07-05 06:14:20
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-05 03:13, to pisze:
    > begin Shrek

    > Tego zdania też nie rozumiesz?

    Chyba ty masz problem.

    Shrek.

  • 290. Data: 2011-07-05 06:16:15
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-04 23:28, Cavallino pisze:

    > HINT: linia zatrzymania i zakaz wjazdu na skrzyżowanie gdy nie ma
    > możliwości jego opuszczenia.
    > A lekcję odrób sam.

    A przepisy te wyniką z? To tak jakbyś twierdził, że konieczność
    zachowania szczególnej ostrożności na przejściu wynika z przepisów, a
    nie możliwości pojawienia się pieszego.

    Shrek.