    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dysk twardy 2 TB, który?
    Date: Mon, 7 Jan 2019 12:50:56 +0100

    "Marcin Debowski" byBYD.27936$_...@f...ams1

    > Tez nie do końća rozumiem co masz na myśli a próbując zgadnąć
    > to sam z kolei myslę, że przynajmniej odrobinę przesadzasz.
    > Kupie ludzi nadal

    Ciekawe zatem, kto kupuje masowo SSD? ;)

    > wystarczają do wielu zastosowań dyski mechaniczne, w tym do systemu.
    > Nikt nie skona trupem nagłym jak mu się windows10 załaduje w 3 min
    > zamiast 1, a do tego na ogół się rzecz spowadza.

    Niech ładuje się i kwadrans. ;) Bez SSD -- hibernuję, nie startuję.
    Tylko dlatego kupiłem SSD, że na HDD traciłem **codziennie** **godziny**!!
    Nie na start, ale na to, co po starcie. Miałem tego dość, więc kupiłem SSD.

    Mam teraz na HDD trzy kopie 64W10 i na SSD jedną kopię -- mam porównanie.

    Ponadto mam wirtualki z W10 i mam 32W10 na netbooku. Netbook na Atomie
    N450 -- ale mimo słabiuteńkiego CPU, wąskim gardłem nadal bywa HDD.
    HDD Seagate 7200 rpm 500 GB... Swego czasu był jednym z najszybszych.

    Jeśli W10 aktualizuje się -- warto odstawić komputer. :)

    Zamierzałem na Fujitsu-Siemensie postawić W10 -- dziś wiem,
    że to nie ma sensu bez SSD. Ani 32W10, ani 64W10 nie ma
    sensu bez SSD.

    Być może postawić W7 -- jeśli jeszcze są instalki na stronach M$.

    > Zresztą, zobacz co Tomasz napisał w pierwszym poscie:
    > "potrzebuję dysk na win10(rzadko uruchamiany) i magazyn danych. PRzede
    > wszystkim trwałość, później prędkośc. proszę znawców o poradę. który?"

    Być może problem tkwi w wykorzystaniu -- ja, poza uruchamianiem,
    jeszcze do czegoś wykorzystuję W10. ;)

    BTW -- nie widzę drastycznych oszczędności w startowaniu W10.
    Wręcz przeciwnie -- start jest znacznie dłuższy niż obudzenie
    z hibernacji. Pod względem uruchamiania -- jestem stratny!!!

    Nie będę hibernował na SSD -- bo to zbyt drogo kosztuje.

    > Po cholere mu ssd zwykłe czy hybrydowe jak to ma być de
    > facto do archiwizacji i używane z rzadka?

    Do archiwizacji raczej potrzebny sam dysk, nie zaś W10.
    Do archiwizacji IMO HDD są znacznie lepsze niż SSD.

    > Aby było drozej?

    Z tym problem nie do mnie -- nie ja odpowiadam za politykę M$.
    W10 domaga się krótkiego czasu dostępu, jako że stale coś pisze
    po systemowym dysku. Próby agregacji itp. (w men. urządzeń)
    niewiele dają dobrego a złego -- bardzo dużo w razie padu.

    Nie znalazłem też informacji o tym, jak te ciągle zapisy
    wywalić na inny dysk -- wywaliłem kesze przeglądarek,
    dzienniki, pliki aktualizacyjne itd. -- a mimo tego W10
    stale cos pisze na systemowym dysku!!!

    > No weź się chłopie ogarnij :)

    Ogarnąłem -- kupiłem SSD. Najdroższy z amatorskich, bo taki
    akurat był. Gdyby nie błądzenie Acera, być może wybrałbym
    spokojnie SX8200 pro, ale nie żałuję zakupu Evo.

    > Tomasz, kup cokolwiek z tej listy co Ci odpowieda. Sam mam silny
    > uraz do Toshiby a cała reszta jest MZ porównywalna i można się
    > wyłącznie kierowac ceną. Różnice MZ są głownie kosmetyczne.

    -=-

    Sam byłem przeciwnikiem SSD, ale W10 po prostu nie nadaje
    się do współpracy z HDD. Wcześniej czy później każdy ulega.

    --