    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 30 May 2016 18:41:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: ekologiczny prad
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 maja 2016 12:38:53 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    rtykuly/podwy%c5%bcka-w-rachunkach-o-106-proc-albo-o
    dcinamy-pr%c4%85d/ar-BBtCdju

    > No ba, sam jestem ciekaw, czy ganic Wyborcza za to ze 5 zl wyolbrzymia
    > do 106%, czy rzad, za to ze zdobywa poparcie dla swego kierunku
    > podwyzkami, cieszac sie z ataku GW :-)
    > A moze po prostu GW ma rzad w d*, tylko zauwazyla, ze lepiej sie
    > sprzedaja krzykliwe tytuly :-)

    > No wlasnie - tanszy prad moze byc, bo rzad dawal dotacje do wiatrakow,
    > i teraz jest go za duzo.

    Że co? W Polsce jest za dużo prądu? Chyba jak anilinowy sweter ściągasz :-)

    > A wiatraki bez dotacji nadal sie nie oplacaja (nie wiem, moze i sie
    > oplacaja).
    >
    > Nasza linia do Szwecji moze w dwie strony pracowac i czy przypadkiem
    > nie chodzilo o to, ze my zapewniamy tani prad w nocy, a Norwegia tani
    > prad w dzien - ze swoimi hydroelektrowniami jest bardzo elastyczna.
    >
    > Musialbys podsumowac tabelki za dluzszy okres ... rok, czy lepiej
    > kilka lat ?

    Ja wolę patrzeć na obecny trend, niż na wieloletnie średnie. Ale może ja jestem
    dziwny.

    > Bo na kogo bys nie glosowal, to bedzie zwalal na poprzednikow :-)
    > Poza tym cos sie porobilo na swiecie i w Niemczech juz wcale nie jest
    > tak duzo lepiej :-)

    > Myslisz, ze to cos da ?
    > Obecna elita szybko oglosi, ze jest jedyna oswiecona elita :-)
    > Ewentualnie ... wszystkie mocarstwa predzej czy pozniej upadaly,
    > grecka i rzymska demokracja tez.
    >
    > To teraz czeka nas upadek demokracji i wytworzenie krolestwa ? A moze
    > kalifatu :-)

    W demokracji jest silna zależność ruchów radykalnych od nierówności ekonomicznej.
    Ciągła, pełzająca rewolucja. Motłochowi coś się nie podoba, to od razu reaguje
    kompletnym zwrotem preferencji wyborczych. Nie twierdzę że to jest dobrze albo źle,
    ale to oznacza polityczną niestabilność w krajach niedojrzałych. A i w dojrzałych
    zdarzają się cuda.