    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: hub usb 3.0
    Date: Fri, 15 Jun 2018 00:39:20 +0200

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:pftj04$pek$3$gof@news.chmurka.net...
> [...]
    KU228882%20(1).jpg

> [...]
    > raspberry i kilka STM32 wariował, STMy się zawieszały, raspberry gubiło
    > urządzenia itd. (maksymalny prąd nie był przekroczony). Może z powodu
    > braku ekranowania kabla (sądząc po jego grubości)? W tamtym układzie mam
    > niedaleko stosunkowo spore prądy przy niskich napięciach. Inny (też jakiś
    > noname, 1.1) nie wariuje.
    >
    > Ten 7-portowy z kolei podłączony do innego urządzenia (też embedded, ale
    > nie raspi tylko inna płytka, proprietary) nie wariuje, ale póki co
    > podłączona jest tam tylko klawiatura i karta Ethernet.

    Ja sobie tak pomyślałem...
    Jak chciałem starego telefoniaka Sferii zapiąć pod kompa na krótkim kablu,
    to wszystko banglało.
    Jak chciałem na znacznie wygodniejszym długim, to pardon le mot, pierdoliło
    się wszystko, niemal dosłownie. Gdzie brak zgłoszenia się urządzenia, to
    pikuś, pikolo...
    Żałuję, że nie pomierzyłem dokładnie napięć, nie miałem oscyloskopu...
    Nie może być po prostu spadek napięcia na tyle, że zwykłym woltomiarem tego
    nie ułapisz, a oscyloskopem już coś się zobaczy, np. jakieś szpilki, co się
    wbijają w zbocza i synestetycznie (*), zamieniają zero z jedynką, albo
    krzaczą po zboczach - i układ głupieje? Że może coś pracowało na granicy i
    dołożenie przewodów/obciążenia powodowało przekroczenie stopy błędów...?
    Zdarzało się, że dociśnięcie, mimo w sumie pewnego kontaktu, uspokajało
    układ i zaczynał on działać, aż do momentu, gdy się puściło dociśniętą
    wtyczkę.
    Może inne urządzenia nie wariują, bo o setne wolta mają inne "napięcia
    progowe"? A bezlitośnie o swoją działkę upominają się G.S.Ohm i
    G.R.Kirchhoff... i ten ułamek decyduje o sukces/porażka?

    (*) Tak, wiem, co to synestezja.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.