  • Data: 2019-05-10 23:40:58
    Temat: Re: ip4 v ip6
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 May 2019 20:07:23 +0000, pueblo wrote:
    > Wiesz, tu nie chodzi o to, że ja chcę ip6. Jak pisałem, podobno np.
    > orange w światłowodzie to jest ip6 i interesuje mnie to, co będzie jak
    > się na to zdecyduję.

    Nic nie będzie. Wszystko będzie działać (póki co) tak samo - tyle że
    przeglądarka do części stron i usług internetowych będzie korzystała z
    protokołu IPv6 (facebook, youtube, messenger, wikipedia, itd itp). Ale
    użytkownik tego w ogóle nie zauważy.

    > Dlatego pytałem, bo nie wiem czy to prawda, że
    > jakiś IPS może mieć łącze ip6 a inny ip4.

    Część ISP proponuje łącza IPv4, a część IPv4+IPv6. W przyszłości
    wszystkie oferty będą w dual stacku, czyli IPv4+IPv6. A w jeszcze dalszej
    przyszłości IPv4 całkiem zniknie.

    Mateusz