    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: ip4 v ip6
    <5cd5d909$0$19255$426a74cc@news.free.fr> <qb4ne9$hed$1@dont-email.me>
    <5cd5ee77$0$14367$426a74cc@news.free.fr>
    <ZNnBE.183259$Kf5.118622@fx14.ams1>
    <5cd69cf9$0$19255$426a74cc@news.free.fr>
    <fEIBE.183261$Kf5.133479@fx14.ams1>
    <5cd7ba72$0$21621$426a74cc@news.free.fr>
    <ia2CE.183472$Kf5.112151@fx14.ams1>
    <5cd91ad9$0$3540$426a74cc@news.free.fr>
    <5cd9be70$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <gLnCE.96595$_Q1.73781@fx15.ams1>
    Date: Tue, 14 May 2019 14:29:37 GMT

    On 2019-05-14, Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> wrote:
    > Na razie planuje to tak, że o ile się uda ISP w końcu to włączyc, to
    > zrobię sobię małą siec testową obok obecnej i tam będę się bawił.

    Zaczęło się i idzie zgodnie z przewidywaniami. Po porażce na poziomie
    BOKu, sprawę przekazano *inżynierom*. Pod koniec dnia, zadzwonił miły
    pan, który w ogóle nie chciał słuchac, że na routerach nie ma IPv6 (nie
    dostają tego z WANu) i uparcie namawiał mnie abym włączył IPv6 na karcie
    w swoim laptopie. Nakierowywał mnie, ze mam otworzyć panel kontrolny, a
    gdy po drugim razie zwróciłem mu uwagę, że nie wszyscy mają Windows, to
    się zgodził, po czym powiedział żebym otworzył panel kontrolny.
    Wymiękłem i zbutowałem do Windows.

    Zgodnie z przykazaniem, odhaczyłem (był zaznaczony) i ponownie zahaczyłe
    kwadracik z IPv6 na adapterze karty po czym pan nakierował mnie na linię
    poleceń i był cały dumny jak mu przeczytałem co tam jest bo faktycznie
    stało, że jest IPv6 (nielokalny) ale wyrażnie było napisane, że to
    tunelowanie po IPv4. Nie docierało, zaproponowałem więc, że wejdę na
    jedną stronę testową, ok, wlazłem, 0/10, nie ma IPv6. Zaczął mi
    tłumaczyć, że strona nie spełnia wymogów formalnych (?). Zaproponowałem
    aby podał taką, która spełnia. Nie potrafił, to zaproponowałem, że skoro
    jak twierdzi działa to po prostu wyłączne IPv4 i wlezę na FB. Ochodzo
    przystał. Wyłączyłem. Wifi siadło od razu bo AP nie pobiera adresu (niby
    skąd skoro WAN nie daje a nie mam lokalnych DHCPv6). Powiedziałem mu, że
    po ipconfig pokazuje tylko local link. Pan zafrasował. Poprosił o zrzuty
    ekranu. Boję jutra.

    --
    Marcin