    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jak przedłużyć życie łożysku sprzegła?
    Date: Mon, 25 Jul 2016 15:13:29 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Jak masz tam opory powodujące że sprzęgło chodzi z tępym oporem, to jeżeli
    > jest to sprzęgło sterowane hydraulicznie, to winne jest przeniesienie siły
    > na docisk. Najczęściej ramię które z jednej strony pchane jest przez
    > wysprzęglik, a z drugiej pcha łożysko oporowe zaciera się na swojej osi
    > obrotu - trzeba zobaczyć jak działa to łożysko i czy da się coś naprawić.
    > Zaczej trudno to będzie rozebrać bez zdejmowania skrzyni, a nawet jak się
    > uda, to jeszcze trudniej złożyć.
    >
    > Jeśli to sterowanie linką, to powód może być jak wyżej i/lub zacierająca
> [...]
    z linkami jest prosto - nigdy nie zamordowałem łożyska a zawsze tarcze
    się zużywały pierwsze.
    teraz we wszystkich mam hydrauliczne i po jakimś czasie zaczyna coraz
    ciężej działać sprzęgło i coraz gorzej wysprzęglać.

    albo ja gówniane sprzęgła mam, albo mechanicy coś partolą albo mam po
    prostu takie szczęście. Żywotność sprzęgła to jakieś 4 lata u mnie co
    przeklada sie na jakies 40kkm przebiegu. Troche krótko. Z drugiej strony
    w najstarszym punciaku z linką tarcze mi się kończyły po mniej wiecej
    takim przebiegu (ale wtedy jeździłem jak głupek).

    ile łożysko powinno wytrzymać? może się niepotrzebnie roztrząsam nad tym?