    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak rozpoznać diody w taśmach diodowych?
    Date: Fri, 23 Jan 2015 18:53:26 +0100

    Am 23.01.2015 um 18:18 schrieb ToMasz:
    > witam
    >
    > Kupiłem sobie dla testów, dwie taśmy z diodami. jedna droga jedna tania.
    > ta tania, świeci marnie. tzn cała taśma nawinięta na wiaderko pod
    > sufitem nie jest w stanie dobrze oświetlić pomieszczenia. zużywa 18 wat,
    > więc miło by było żeby dała radę! Natomiast ta mocniejsza, bez
    > najmniejszego problemu oświetla cały pokój, mocniej niż świetlówka
    > enegooszczędna. nic dziwnego, bo "ciągnie" 32 waty. teraz najlepsze.
    > obydwie taśmy mają 300 diód 2835. Jak rozpoznać czy w taśmach są takie
    > czy inne diody?

> [...]

    Już rozpoznałeś ;-)
    Niestety dokładnego typu nie stwierdzisz, chyba, że kupujesz tam, gdzie
    ci typ podadzą. A tych 3528 jest też kilka cylionów o różnych mocach,
    kolorach i różnych producentów.
    Ja osobiście taśm nie lubię, bo nie wiem co za diody, jakie opory
    wyrównawcze dali i wogóle. Mam swoje "wiaderka" diód i klecę samemu. Ale
    nie potrzebowałem nigdy niczego giętkiego.
    W razie co kup u chińczyka, tam możesz się nawet zapytać sprzedawcy,
    piszą dość dobrze po angielskawu ;-)

    Na razie kupiłem sobie 5 sztuk diod 20W za 10$ u chińczyka. Podobno w
    drodze. Jak dojdą, to zrobię sobie lampkę ;-). Radiator na to już mam,
    zasilacz się zrobi. Regulację PWM też pewnie sklecę, kolega sprezentował
    mi ESP8266 (wymienionego w poprzednim poście), może zrobię na nim
    sterowanie wraz ze zdalnym ;-)

    Waldek