    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak rozpoznać diody w taśmach diodowych?
    Date: Fri, 23 Jan 2015 18:59:25 +0100

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości
    >Kupiłem sobie dla testów, dwie taśmy z diodami. jedna droga jedna
    >tania. ta tania, świeci marnie. tzn cała taśma nawinięta na wiaderko
    >pod sufitem nie jest w stanie dobrze oświetlić pomieszczenia. zużywa
    >18 wat, więc miło by było żeby dała radę! Natomiast ta mocniejsza,
    >bez najmniejszego problemu oświetla cały pokój, mocniej niż
    >świetlówka enegooszczędna. nic dziwnego, bo "ciągnie" 32 waty. teraz
    >najlepsze. obydwie taśmy mają 300 diód 2835. Jak rozpoznać czy w
    >taśmach są takie czy inne diody?

    IMO - nie ma szans.
    Ludzie sie podniecaja numerkami, 2835, 5050 ... ale czy ja sie myle,
    czy to tylko obudowa ?
    A jaki typ diody, jaki producent, jaka wydajnosc - to juz niewiadoma.
    Ma 40lm/W czy 90 ?

    Trzeba kupowac od markowych producentow, i sprawdzac w markowym
    katalogu.

    Ale tak - jesli jedna bierze dwa razy wiecej mocy ... to moze gdzie
    indziej lezy problem ?
    Napiecie troche podniesc ?
    Choc i dopuszczalna moc dla diod moze byc rozna.

    >Ta tansza taśma świeci i tak dwa razy mocniej, niż taśmy które były
    >kupione jako najtańsze 5 lat temu. te stare to najtańsze jakie można
    >było
    > wtedy kupić więc strzelam że to typ diody 3528, chyba że produkowano
    > jeszcze gorsze badziewia.

    Ogolnie postep w diodach jest. Szczytowe mozliwosci 5 lat temu nie
    byly juz chyba duzo mniejsze, ale widac ze technika trafila pod tanie
    chinskie strzechy.
    Tym niemniej - 3528 no-name ... kot w worku.

    J.

    P.S. Tak a propos - widzialem na zywo "zarowke z wloknem/precikiem
    LED".
    Cos ala
    http://ledlicht.pl/zarowka-g95-led-5w-e27-660-lm,3,2
    ,63
    https://www.youtube.com/watch?v=25j2C4jq2HI

    ten precik ma ~2x2mm przekroju i swieci tak, ze az oczy bola. Moze
    konkurowac z wloknem wolframowym, przynajmniej wizualnie.
    Co oni tam w srodku zrobili ... z zewnatrz wyglada na oblany jakas
    zolta masa.
    Ciekawe jak z chlodzeniem ...

    PPS. To jakie sa zarobki w Chinach ? Bo wyglada, ze to troche
    roboczominut wymaga
    https://www.youtube.com/watch?v=ucAH-7yFmR8