    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: karta Gigabit Ethernet
    Date: Wed, 03 Jul 2019 13:06:23 GMT

    On 2019-07-03, pueblo <n...@n...pl> wrote:
    > Witaj Marcin Debowski, 03 lip 2019 w

    > Wygląda na to, że miałeś rację z tym kablem. 1 m nieekranowana skrętka -
    > daje 150 Mbps. Wcześniej sprawdzałem na kablu nieokreślonej długości (5
    > góra 6m) z czego połowa jest zwinięta w pętlę... i to wystarczyło, żeby
    > nie poszło powyżej 100Mbps.

    150Mbps to ciągle jakby mało. Ile konkretnie daje Ci to przy normalnym
    przesyle dużych plików np. po lokalnej sieci? Nb. wiele urządzeń typu
    routery czy switche ma sygnalizację, jakie połączenie zostało
    wynegocjowane. Bywa na obudowie albo na samych gniazdach. Zwykle
    zielone to pełna prędkość, pomarańczowe 100Mbps lub mniej.

    Ostatnio wziąłem się za systematyczny przegląd kabli i okazało się, że w
    wielu miejscach to jest właśnie ten problem. Większość była dość krótka,
    2-5m, wszystkie 5e, ale też wszystkie UTP. Po wymianie na Cat6 STP, lub
    lepsze zaczeło hulac. Kiedyś też uważałem, że dowolny, w miarę krótki
    (tak do 30m) kabel 5e spoko wyciągnie, ale się na tym przejechałem. Może
    mam w chałupie jakieś dziwne zakłócenia.

    W każdym razie, jeśli wszystko jest ok, to praktycznie bezwarunkowo jaki
    bym sprzęt z adapterem Gbit nie używał to transfer większych plików jest
    w zakresie 40-105MB/s (~300-850Mbps). Jak mi coś się pierniczy, to jest
    w okolicach 10-12MBps. Wartości pośrdnich nie zaobserwowałem.

    --
    Marcin