  • Data: 2019-07-04 15:05:18
    Temat: Re: karta Gigabit Ethernet
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    w artykule <news:jL1TE.106574$BC.99655@fx20.ams1> pisze:

    > 150Mbps to ciągle jakby mało.

    To jest pełna przepustowość jego łącza.

    > Ostatnio wziąłem się za systematyczny przegląd kabli i okazało się, że w
    > wielu miejscach to jest właśnie ten problem. Większość była dość krótka,
    > 2-5m, wszystkie 5e, ale też wszystkie UTP. Po wymianie na Cat6 STP, lub
    > lepsze zaczeło hulac. Kiedyś też uważałem, że dowolny, w miarę krótki
    > (tak do 30m) kabel 5e spoko wyciągnie, ale się na tym przejechałem.

    Od lat mam mieszkanie podłączone do lokalnej sieci kablem UTP kat. 5e o
    długości ok. 50 m i po wymianie osprzętu sieci na gigabit wszystko od razu
    zadziałało. Inna sprawa, że trochę potrwało zanim ludzie nauczyli się
    szanować kabel, ale typowe problemy już opisałem w poprzedniej wiadomości
    (tej długiej).

    > Może
    > mam w chałupie jakieś dziwne zakłócenia.

    Może jednak nie, bo niby skąd? Poza tym typowe zakłócenia objawiają się
    czasami, nie powodują ciągłego niedziałania, i zwykle radzi sobie z nimi
    instalacja elektryczna z uziemieniem/zerowaniem.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)