  • Data: 2019-07-05 15:43:12
    Temat: Re: karta Gigabit Ethernet
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    w artykule <news:qxvTE.124978$1_2.107232@fx03.ams1> pisze:

    > Z tej wcześniejszej historii został mi odcinek kabla, jakieś 4m, idący
    > przez pierwszą ścianę do pokoju syna. Zarobiłem, no i maks 100Mbps
    > ponownie. Ten kabel idzie 2m przylegając do typowego kabla
    > zasilającego. To jest jedyne co mi przychodzi do głowy.

    Nic nie piszesz na temat jakości instalacji elektrycznej. 230 V na odcinku
    2 m nie powinno robić różnicy, ale czy wszędzie masz sprzęt zasilany z tej
    samej fazy?
    A może masz tam stale działające urządzenia pobierające dużo mocy, silniki
    elektryczne, nadajniki CB radio, krótkofalarskie czy coś w tym stylu? Stacje
    bazowe GSM możesz raczej pominąć - tyle osób się ich czepia, że są z całą
    pewnością dobrze sprawdzone, zasilone i uziemione.

    > Tyle, że nie
    > tłumaczy to dlaczego 30m kabel obejścia nie działał również.
    > No nie wiem, cuda jakieś.

    To teraz inne problemy:
    - Niektóre desktopowe switche mają słabsze chipsety, mogą szybko się starzeć
    i miewają słabe zasilacze, karty sieciowe też miewają słabsze chipsety.
    Wszystko to może się przegrzewać.
    - Podczas burzy indukują się napięcia, które mogą uszkodzić porty w
    switchach lub kartach sieciowych. Czasami port się całkiem spali, czasem
    działa poprawnie pod mniejszym obciążeniem lub przy mniejszej szybkości.
    Żywotność uszkodzonego urządzenia i stabilność połączenia przez uszkodzony
    port jest losowa, ale wyższa temperatura czy zwiększone obciążenie zawsze
    zwiększają ryzyko padu.
    - Kable, które przed użyciem leżały luzem w chłodzie, mogą być zawilgocone
    wewnątrz na całej długości. Po założeniu wtyczek wilgoć nie będzie miała jak
    odparować, a jej obecność może wpływać na parametry kabla (teoretyzuję).

    Możliwe, że przyczyna jest bardzo oczywista i pomijasz ją w swoich
    rozważaniach.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)